כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"מול חומרת האיום"

רביב דרוקר מתחרט: תומך בעסקת טיעון לנתניהו

העיתונאי המזוהה עם הצד השמאלי במפה הודיע שיתמוך בעסקת טיעון ליו"ר הליכוד אם לא יצליח לנצח את הבחירות, לאחר שעד כה הביע התנגדות: "אם הוא יגייס 61 מנדטים, יוקר המחייה והחינוך ייהפכו למותרות מול המהפכה שהוא מתכונן לחולל"

רביב דרוקר מתחרט: תומך בעסקת טיעון לנתניהו
רביב דרוקר צילום: צילומסך ערוץ 13

רביב דרוקר, עיתונאי מ'חדשות 13' המזוהה עם הצד השמאלי במפה הפוליטית, כתב בטור שהתפרסם הבוקר (שני) כי הוא יתמוך בעסקת טיעון עם יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו.

דרוקר הביע התנגדות עד כה לעסקה של נתניהו עם הפרקליטות שתביא לסיום משפטו, אך בטור שפרסם ב'הארץ' הוא כותב ששינה את דעתו. "טעיתי ואני מתחרט. אמנם נכון שלעמדתי לא היה משקל של ממש, ובכל זאת. התנגדתי לעסקת הטיעון עם בנימין נתניהו. חשבתי שחשוב שהמשפט יימשך".

"אמרתי שאחרי הטענות על תיקים תפורים ופוטש משפטי, חשוב שיהיה משפט שלם ובסופו פסק דין, ושהכול יהיה בחוץ. עסקה שנסגרת בחדרי חדרים, שמשאירה את הראיות בכספת, נראתה כדבר לא חכם לאמון הציבור. את החסידים דבר לא ישכנע, אבל יש בני אדם רבים אחרים שפתוחים לשכנוע, לאו דווקא על אשמתו או על חפותו של נתניהו, אלא על המופרכות של הקונספירציות".

דרוקר מוסיף וכותב, "עודני מאמין בכל הטיעונים הטובים האלה, אבל הם מתגמדים למול חומרת האיום שנתניהו מציב. אם נתניהו יגייס 61 מנדטים, יוקר המחיה והחינוך ייהפכו כמעט למותרות מול המהפכה שהוא מתכונן לחולל".

"רבים עדיין מפנטזים שנתניהו מאיים סתם, שברגע האמת הוא לא יכניס את איתמר בן גביר ואת בצלאל סמוטריץ', אלא יציע לבני גנץ את הביטחון ולגדעון סער את המשפטים. הם לא הפנימו איזה שינוי עבר נתניהו ומה סדר העדיפויות האמיתי שלו: קודם כל ולפני הכול, לחסל את משפטו".

"בעבור תמיכת בן גביר, סמוטריץ', אריה דרעי ומשה גפני בחוק הזה, נתניהו יהיה מוכן לשלם להם בכל מטבע. הרכבת הקלה לא תיסע בשבת, החינוך החרדי יקבל תקציבי עתק שלא יותנו בלימודי ליבה, הבנייה בהתנחלויות תואץ ורעיונות הסיפוח יחזרו. לנתניהו לא תהיה היכולת לומר "לא" לבן גביר על שום דבר, ובן גביר אינו מתכוון להיות הדובי החמוד, חובב היהודים, שאנחנו רואים עכשיו. הוא יודע לדרוש, ומכיר היטב את פריכותו של נתניהו.

לאחר פירוט תוכניתו של נתניהו לעצירת המשפט, דרוקר מסכם וכותב: "אם נתניהו לא יגיע ל–61 מנדטים, סביר להניח שעסקת הטיעון שוב תונח על השולחן. נתניהו שוב ירצה "קלון פתוח", כלומר לא להתחייב שהוא יסכים בבית המשפט לדרישת הקלון, שמרחיקה אותו מהמערכת הפוליטית לשבע שנים. זה לא צודק, אבל אני אתמוך".

רביב דרוקר עסקת שליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד