כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"ניגוד עניינים"

סמוטריץ' דורש: למנוע את חזרתו של גולדברג לתפקיד היועמ"ש

בסוף החודש יסיים הראל גולדברג את תפקידו כממלא מקום מנכ"ל הרבנות הראשית ויבקש לשוב לתפקידו הקודם כיועמ"ש ברבנות הראשית • אלא שבעקבות טענות לניגוד עניינים, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' דורש מהנציבות למנוע את חזרתו לתפקיד • הסיפור המלא בפרסום ראשון

סמוטריץ' דורש: למנוע את חזרתו של גולדברג לתפקיד היועמ"ש
הרבנות הראשית לישראל צילום: פלאש90

מעקב 'בחדרי חרדים': בסוף החודש הנוכחי צפוי מ"מ מנכ"ל הרבנות הראשית הראל גולדברג לסיים את תפקידו, לאחר שנציב שירות המדינה סירב לאשר פעם נוספת את הארכת מינויו ובמקומו יכהן מנכ"ל המשרד לשירותי דת ללא שר מעליו, גל שם טוב.

עם סיום התפקיד, יבקש גולדברג לשוב לתפקידו כיועץ המשפטי של הרבנות הראשית, תפקיד בו החזיק זמן רב, אלא שהוא יתקל מול קשיים וטענות לניגוד עניינים. ח"כ בצלאל סמוטריץ' פונה לנציבות ודורש למנוע את חזרתו של גולדברג לתפקיד היועמ"ש.

במכתב ששיגר לנציב שירות המדינה, יו"ר 'הציונית הדתית' דורש ממנו למנוע מגולדברג לשוב לתפקיד היועץ המשפטי של הרבנות. "יצירת תקדים בו עובד מדינה מדלג בין תפקיד היועמ"ש לתפקיד מנכ"ל המשרד ובחזרה יוצר ניגוד עניינים מובנה ביחס לתפקוד יחידת היעוץ המשפטי בזמן כהונתו כמנכ"ל והן ביחס ליכולת תפקוד המשרד הממשלתי בעת כהונתו כיועץ משפטי", כתב בפנייתו.

בצלאל סמוטריץ'. צילום: פלאש90

סמוטריץ' מדגיש את העובדה שלגולדברג יש "נגיעה אישית" ברפרומה בכשרות, שהשלב השני שלה אמור להיכנס בתחילת 2023 לתוקף, אותה הוביל ולכן הוא חושש כי אם יתמנה לתפקיד היועמ"ש זה לא יאפשר לו "לפעול באופן אובייקטיבי ככל שהרבנות תבקש לפרש וליישם באופן שונה מדעתו סעיף זה או אחר בחוק".

"גם העובדה שגולדברג התמודד על תפקיד מנכ"ל הרבנות הראשית, ולא השלים עם החלטת ועדת האיתור", טוען יו"ר 'הציונות הדתית', "יוצרת מצב של יריבות מובנית בינו לבין מי שימונה למנכ"ל קבוע של הרבנות, וגם במקרה זה המטען האישי לא יאפשר לגולדברג לפעול באופן אובייקטיבי בלב פתוח ובנפש חפצה ביחס להחלטות שונות של מנכ"ל הרבנות שיהיו בניגוד לעמדתו האישית".

במכתב ששיגר סמוטריץ' לנציג שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, הוא דורש ממנו להתערב ולמנוע את חזרתו: "אני מבקש שתמנע את חזרתו של עו"ד גולדברג לתפקיד היועץ המשפטי של הרבנות הראשית", כך בסיכום מכתבו.

בצלאל סמוטריץ' הרבנות הראשית לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד