כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נתפס עם סכין וישב בכלא

המחבל הגיע במונית - ותכנן "טבח המוני": פרטים חדשים על סיכול הפיגוע בתל אביב

חקירתו הראשונית של מוחמד מינאווי, המחבל שנלכד בדרכו לבצע פיגוע במרכז תל אביב, שופכת אור על הנס הגדול שאירע | המחבל סיפר לחוקרים: "תכננתי לבצע טבח המוני" | מינאווי ישב בעבר כחודשיים בכלא הישראלי לאחר שנתפס עם סכין בהר הבית | קרוב משפחתו נעצר בחשד שסייע לו

המחבל הגיע במונית - ותכנן "טבח המוני": פרטים חדשים על סיכול הפיגוע בתל אביב
מעצר המחבל/הרובה צילום: דוברות המשטרה

ככל שחולפות השעות מאז מעצר המחבל ביפו, הולכים ומתבררים פרטים נוספים על הנס הגדול והפיגוע הרצחני שנמנע במרכז הארץ. בחקירה ראשונית סיפר המחבל כי "תכנן טבח המוני במרכז תל אביב", ככל הנראה כנקמה על מות קרוב משפתחו במהלך היתקלות עם כח צה"ל בשומרון. המחבל, בן 19 תושב אזור שכם, נזכיר, נעצר ע"י צוות יס"מ של משטרת מחוז ת"א שזיהה אותו באזור כיכר השעון בעיר, לאחר שהעלה את חשדם. בבדיקה נמצא כי מדובר בשוהה בלתי חוקי שהחזיק תת מקלע מסוג קרלו ושני מטעני צינור. כוחות הביטחון עצרו את קרוב משפחתו באזור צומת תפוח, בחשד שסייע לו בתכנון הפיגוע.

לפי הערכות במערכת הביטחון המחבל, מחמד מינאווי, הגיע במונית עליה עלה סמוך לטול כרם וירד ממנה באזור הטיילת, משם צעד ברגל לעבר יפו כשהתיק על גבו. "המחבל אמר בחקירתו - כי חיפש מקום הומה אדם ותכנן טבח המוני", סיפר המפכ"ל קובי שבתאי שהגיע לזירה. לדבריו, "הערנות של שני שוטרי היס"מ מנעה פה פיגוע בסדר גודל משמעותי". יחד איתו נעצרו שני חשודים נוספים, אולם לא ידוע האם יש קשר בינם לבין המחבל שנלכד.

במסגרת החקירה מתברר כי המחבל ריצה בעבר עונש מאסר בכלא הישראלי, לאחר שנתפס עם סכין בהר הבית במהלך חודש הרמדאן. בית המשפט גזר עליו ארבעה חודשי מאסר, אך הוא שוחרר כחלוף למעלה מחודשיים.

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך על סיכול הפיגוע ואמר: מדינת ישראל תפעל ביד קשה ובלי פשרות כנגד מי שמנסה לפגוע בנו. אני מברך את כוחות הביטחון על תפיסת המחבלים בתל אביב-יפו, בכך הם מנעו פיגוע משמעותי. אנו נדרשים להמשיך לפעול בכלל הכלים על מנת להחזיר את היציבות הביטחונית לאזור".

מוקדם יותר היום (ה'), על רקע העלייה בטרור ביהודה ושומרון, קיים ראש הממשלה יאיר לפיד הערכת מצב ביטחונית, בקריה בתל אביב. מטרת ההתיעצות היתה בחינת כלים ופעולות מיידיות לייצוב המצב הביטחוני ביו"ש ועצירת ההתדרדרות. בדיון ניתנה סקירה מודיעינית גזרתית, נסקרו הפעילויות הביטחוניות ונדונו שורת המלצות לפעולה.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "לכידת השוהה הבלתי חוקי שהחזיק ברשותו רובה ומטעני צינור, היום ביפו, על ידי לוחמי יס"מ ממחוז תל אביב, מנעה פיגוע גדול ומעידה על נחישות, ניסיון מבצעי, עירנות וחתירה למגע של השוטרים, והם ראויים לכל שבח על כך. שוב הוכח כי שוטרי ושוטרות משטרת ישראל ניצבים בחזית המאבק בטרור הפלסטיני, וחוצצים בגופם בין המחבלים לבין אזרחי ישראל".

סיכול פיגוע תל אביב יפו פיגוע בתל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד