י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מרן פאר הדור

המנהיג החדש של תנועת ש"ס אחרי הסתלקותו של נשיא המועצת

עיתון 'הדרך' של תנועת ש"ס יכתיר מחר את הגאון רבי שמעון בעדני, זקן חברי המועצת וותיק החברים בתואר 'מרן פאר הדור מורנו ורבנו' לאחר הסתלקותו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל לפני כחודש. 'בחדרי חרדים' על התואר החדש ומתי יוכתר לנשיא מועצת חכמי התורה? 

המנהיג החדש של תנועת ש"ס אחרי הסתלקותו של נשיא המועצת
הגאון רבי שמעון בעדני צילום: שוקי לרר

לקראת ימי השלושים להסתלקותו של מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל, נשיא מועצת חכמי התורה, בתנועת ש"ס הכתירו את המרן החדש בביטאון התנועה הספרדית של המפלגה עיתון 'הדרך'. 

מדובר בזקן חברי מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמעון בעדני שהחל ממחר יוכתר בתואר 'מרן פאר הדור' בעיתון. עד היום התואר מרן היה שמור למרן נשיא המועצת הגר"ע יוסף זצ"ל וכן למרן חכם שלום כהן זצ"ל שנשא בתואר 'גדול הדור מרן ראש הישיבה'. הגר"ש בעדני נשא עד היום בתואר 'מו"ר' ראשי תיבות של מורנו ורבנו וממחר בתואר 'מרן פאר הדור מורנו ורבנו' והוא יהיה המרן היחיד בעיתון של ש"ס. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השינוי נעשה בהוראתו הישירה של הגאון רבי משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה ויו"ר הוועדה הרוחנית של עיתון 'הדרך'. 

דבר המינוי דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' בתוך השבעה לפטירת מרן חכם שלום זצ"ל, אז נכתב כי "נראה כי בין האופציות, לעת עתה המנהיג יהיה הגר"ש בעדני אך בתואר "זקן חברי מועצת חכמי התורה", ובעוד שנה וחודש כאשר הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף יסיים את כהונתו כרבה הראשי של מדינת ישראל ויתאפשר לו לעסוק בנושאים פוליטיים - הוא ימונה לנשיא המועצת ולמנהיג היהדות הספרדית".

ערב הבחירות לכנסת: מי ימונה למנהיג הרוחני ו'נשיא מועצת חכמי התורה' של ש"ס

כאב ראש לדרעי: לקראת מינוי חברי מועצת חדשים בש"ס | השמות והדרישות

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס: "אנחנו בבעיה, אין מי שינהיג"

עדיין התואר של הגר"ש בעדני הוא לא 'נשיא מועצת חכמי התורה' וככל הנראה כבר לקראת החגים יהיה מעמד גדול שבו יוכרז הגר"ש בעדני בתואר נשיא מועצת חכמי התורה וכמנהיג התנועה הספרדית. 

הגר"ש בעדני בן ה-95 בלעה"ר המשמש כראש כולל 'תורת חיים' בבני ברק ונשיא מוסדות רבים בעולם התורה הספרדי וזקן חברי מועצת חכמי התורה ינהיג את תנועת ש"ס מעתה ועל פיו יישק דבר.

הרב שמעון בעדני תנועת ש"ס מרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד