כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
רצח הקצין בג'למה

אחרי ההיתקלות: ישראל מקשיחה נהלים מול הרשות הפלסטינית

הירצחו של רב סרן בר פלח הי"ד: בישראל רואים בחומרה את העובדה שאחד המחבלים שחוסלו בזירה הוא איש מנגנוני המודיעין הפלסטיניים • בצה"ל משנים נהלים ומבהירים כי הצבא יעצור כל איש מהמנגנונים שחשוד בתכנון פיגוע - ולא יתנו לרשות לטפל בו כפי שהיה בעבר

אחרי ההיתקלות: ישראל מקשיחה נהלים מול הרשות הפלסטינית
חיילים. אילוסטרציה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

בעקבות ההיתקלות עם מחבלים במעבר ג'למה, בישראל מתייחסים בחומרה לעובדה שאחד המחבלים שרצח את רס"ן בר פלח הי"ד הוא איש מנגנוני המודיעין הפלסטיניים, ומעבירים לרשות הפלסטינית מסר חריף והקשחת נהלים - כך מפרסם העיתונאי אליאור לוי ב'כאן 11'.

עד כה, אם היה מידע על איש מנגנונים שעולה לגביו חשד כללי לביצוע פיגוע - צה"ל היה מעביר למנגנונים את המידע והם טיפלו בו בעצמם. מעתה, צה"ל יעצור בעצמו כל איש מנגנונים שיהיה חשד, ולו הקל ביותר, שהוא מתכנן להוציא פיגוע לפועל.

למנגנונים, כמו כל ארגון ביטחוני, יש מדרג. המחבל שביצע את הפיגוע משתייך לאחד מהמנגנונים היוקרתיים והרגישים ביותר – המודיעין הצבאי. לא כל פלסטיני יכול להתמיין למנגנון הזה, שלמעשה אוסף מודיעין על כוונות לבצע פעולות טרור. לכן, זה הדליק נורות אדומות בישראל, שהביאו אפילו להתייחסות של ראש הממשלה יאיר לפיד.

עוד בנושא:

חילופי אש באזור ג'נין: שני מחבלים פתחו בירי וחוסלו; קצין נהרג

הקצין שנהרג בחילופי הירי: רב-סרן בר פלח הי"ד

המונים ליוו את בר פלח למנוחות: "הסיוט הכי גדול קרה"

ב'כאן' מציינים כי בסוף השבוע הבא צפוי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן לשאת את נאומו בעצרת הכללית של האו"ם. נאום קודר של אבו מאזן יכול לתת רוח גבית להלהטת השטח, בדומה למה שקרה בשנת 2015 – יו"ר הרשות נשא נאום קשה באו"ם ומיד אחר כך החל גל פיגועים יום-יומי שנמשך חודשים ארוכים.

באוגדת איו"ש נערכים להסלמה נוספת, ואתמול הוכרז מצב "בט"ש מוגבר - שינוי מצב מבצעי". משמעות ההכרזה היא שיוקפצו יחידות מובחרות נוספות, ולוחמים ייצאו פחות לחופשה כדי שיהיו יותר כוחות בגזרה. ההבנה במערכת הביטחון היא שחלה עליית מדרגה נוספת בטרור.

אלפים השתתפו אמש בהלוייתו של רס"ן בר פלח הי"ד, סגן מפקד סיירת הנחל, שנהרג בחילופי אש עם מחבלים במעבר ג'למה צפונית לג'נין בלילה שבין שלישי לרביעי. הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ספד לו ואמר: "ראינו הלילה מפקד שהוביל בראש, הפגין אומץ לב ותעוזה ושילם על כך בחייו". אלוף פיקוד המרכז, יהודה פוקס, התייחס להיתקלות בג'נין בריאיון למיכל רבינוביץ' ב'כאן 11' ואמר: "האירוע התחיל בתצפיתנית ערנית, היא מנעה פיגוע. המחבלים היו קילומטר מיישוב ישראלי, תושבי היישוב ישנו בשקט בגלל שהחוליה הזאת חוסלה".

ג'נין מחסום ג'למה הרשות הפלסטינית גל טרור רב-סרן בר פלח ז"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד