כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
כתב אישום

הפיגוע בחניון קבר דוד: הבחין ביהודים - וירה מטווח קצר

נגד אמיר סידאווי, בן 26 תושב מזרח ירושלים, הוגש כתב אישום בגין פיגוע הירי לפני כחודש בעיר העתיקה בירושלים | לפי כתב האישום, לאחר שהבחין בקבוצת יהודים, החל לירות מטווח קצר לעברם של שניים שעמדו בגבם אליו

הפיגוע בחניון קבר דוד: הבחין ביהודים - וירה מטווח קצר
האוטובוס בזירת הפיגוע/המחבל צילום: ג'מאל עוואד, יונתן זינדל/פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד אמיר סידאווי, בן 26 תושב מזרח ירושלים, אשר ביצע את פיגוע הירי לפני כחודש בעיר העתיקה בירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שמוליק ברזילי, בחודש מאי האחרון רכש סידאווי אקדח ושתי מחסניות. לפני כחודש, בעוד המחבל מצוי במעצר בית במסגרת תנאים מגבילים של ועדת השחרורים, הוא הגיע לאזור העיר העתיקה כשהוא מחזיק באקדח שרכש ובסכין על מנת לבצע פיגוע.

סידאווי הגיע בסמוך למסעדה באזור אך החליט לשנות את תוכניתו ולא לבצע את פיגוע הירי כי הבחין בשוטרים שהיו במקום. בהמשך הגיע המחבל לחניון קבר דוד והבחין ביהודים רבים ממתינים בתחנת האוטובוס הסמוכה לחניון. סידאווי התארגן לביצוע הפיגוע וצעד לעבר הכניסה לחניון.

אז, החל לירות מטווח קצר לעברם של שניים שעמדו בגבם אליו. לאחר מכן המשיך לירות לעברם של אחרים שעמדו סמוך לדלת האחורית של האוטובוס. במהלך בריחתו מן הזירה הנאשם ירה לעברו של נהג רכב שעמד בכביש, והקליע פגע באשתו ההרה של הנהג.

לאחר מכן, נמלט המחבל לעבר שכונת סילוואן, כשהוא משליך את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו וממשיך לשאת את האקדח והסכין. 

כתב האישום מייחס סידאווי ביצוע עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח, גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, גרימת פציעה בנסיבות מחמירות, הפרת הוראה חוקית, נשיאה והובלה של נשק והחזקת סכין שלא כדין.

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של סידאווי עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

כתב אישום פיגוע קבר דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד