כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הביקור המתוכנן

ארדואן למנהיגים יהודים: "מחכה שתקום ממשלה כדי לקדם נושאים"

פרטים נוספים מהפגישה שקיים נשיא טורקיה ארדואן עם מנהיגים יהודים בניו יורק לרגל הגעתו לעצרת הכללית של האו"ם | ארדואן גינה אנטישמיות ואמר כי הוא פועל לקדם ידיעת השואה בטורקיה. "מחכה לאחרי הבחירות בישראל"

ארדואן למנהיגים יהודים: "מחכה שתקום ממשלה כדי לקדם נושאים"
הנשיא בפגישה עם הרבנים צילום: דוברת נשיא טורקיה

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, אמר לקבוצה של מנהיגים יהודים שהוא מתכנן לבקר בישראל בקרוב, אך מחכה לזמן מתאים.

אתמול פורסם כי נשיא טורקיה נפגש עם מנהיגים יהודים בניו יורק, 'בחדרי חרדים' מביא פרטים נוספים מהביקור והדברים שנאמרו במפגש. ארדואן דיבר בהרחבה שהוא רוצה לבוא לביקור בישראל ושוחח בחמימות עם המשתתפים ושמע את דבריהם, הוא הזכיר את המפגש שלו עם רבני העולם המוסלמי בדצמבר 2021.

כזכור נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן קיבל בארמונו שבאנקרה בשנה שעברה משלחת של הקהילה היהודית הטורקית, בהם חברי איגוד הרבנים במדינות האסלאם, בראשות הרב מנדי חיטריק, רבה האשכנזי של טורקיה. חכם באשי, הרב יצחק חליבה, יחד עם הרב מנדי חיטריק, רבה האשכנזי של טורקיה, הגיעו לארמונו של ארדואן, במשלחת שכללה את רבה הראשי של איראן, הרב יהודה גראמי והרב הראשי של רוסיה, הרב בערל לאזאר, ועוד 35 רבנים מרחבי העולם המוסלמי.

ארדואן דיבר ביום שני האחרון על המפגש ועל הרשמים מאז, ושאל והתעניין אצל הרבנים על הקהילות היהודיות. בפגישה השתתפו שמונה שרים בכירים טורקיים כולל שרי האוצר הבטחון הכלכלה.

ארדואן אמר למשתתפים כי הוא רוצה להגיע לישראל אבל רק אחרי הבחירות, בגלל שהוא רוצה לקדם נושאים שונים כמו שיתוף פעולה בנושא האנרגיה, אך עכשיו אין ממשלה פעילה בישראל אז הוא מחכה לאחרי הבחירות. הנושא הפלסטיני לא עלה על הפרק.

ארדואן שוחח עם הרבנים על זכרון השואה, והזכיר כי טורקיה חברה בארגונים לשימור זכרון השואה, והזכיר כי בניית בית הכנסת בחלק הטורקי של קפריסין חשובה לו. בין הרבנים שהשתתפו היו הרב לוי שם טוב מחב"ד וושינגטון, והרב מנדי חיטריק יו"ר איחוד הרבנים במדינות האיסלאם, הם ציינו כי בטורקיה אין ברוך השם אנטישמיות בוודאי בהשוואה למצב באירופה ובארה"ב, והודו לנשיא על התמיכה החזקה בקהילות היהודיות בטורקיה.

הפגישה התקיימה ביום שני אחר הצהריים, בחסות השגרירות הטורקית ווועידת הנשיאים של ארגונים יהודיים אמריקאים גדולים בעיר ניו יורק, שם מתקיימת העצרת הכללית של האו"ם.

רג'פ טייפ ארדואן הרב מנחם מנדל חיטריק טורקיה עצרת הכללית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד