כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סיפוח שטחי המחלוקת

ישראל נגד רוסיה: "לא נכיר בתוצאות המשאל"

בעקבות הדיווחים האחרונים כי פוטין יכריז בקרוב על סיפוח לרוסיה של השטחים הכבושים באוקראינה, משרק החוץ הישראל הוציא הודעה חריפה בה הודיע כי ישראל לא תכיר בסיפוח. ההכרזה עלולה להביא למשבר ביחסים 

ישראל נגד רוסיה: "לא נכיר בתוצאות המשאל"
ולדימיר פוטין/יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ישראל מיישרת קו עם המערב ומודיעה הערב (שלישי) כי היא לא תכיר בסיפוח שמתכננת רוסיה באזורים במזרח אוקראינה, מולה היא נלחמת כבר קרוב לשנה.

במהלך היום דיווח משרד ההגנה הבריטי כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עשוי להכריז ביום שישי על "הצטרפות" השטחים האוקראיניים הכבושים לרוסיה, במסגרת נאומו בפני שני בתי הפרלמנט.

בתגובה לכך במערב גינו את רוסיה, והערב ישראל כאמור מיישרת קו. משרד החוץ הוציא הודעה ובה כתב, "ישראל מכירה בריבונות ובשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה, ולא תכיר בתוצאות משאלי העם במחוזות המזרחיים של אוקראינה".

ההכרזה עלולה להביא להחרפה ביחסים של ישראל עם רוסיה, וכתוצאה מכך בפגיעה באינטרסים הישראלים בסוריה כשבינתיים הרוסים נותנים יד חופשית בתקיפות המיוחסות לישראל.

לאחר ספירת כמעט רבע מקולות הבוחרים ב"משאלי העם" במזרח אוקראינה אלה התוצאות: חרסון – 97% בעד הסתפחות לרוסיה, זפוריז'יה – 98% בעד הסתפחות לרוסיה, דונצק – 98% בעד הסתפחות לרוסיה, לוגנסק – 98% בעד הסתפחות לרוסיה.

יש רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד