י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דקות לפני השקיעה

נדיר: האדמו"ר כיבד את הרבנית ב'קוואטר'

חסיד שהגיע לפני השקיעה לביתו של הרבי מסאטמר בישר כי הרופא אישר לקיים ברית, הרבי שהתכונן לסעודת החג כיבד את הרבנית בקוואטר והרבי היה מוהל וסנדק. כל הפרטים ב'בחדרי חרדים' 

נדיר: האדמו"ר כיבד את הרבנית ב'קוואטר'
הרבי מסאטמר בסנדקאות צילום: ארכיון די וואך

סיפור מעניין התרחש ביום השני של ראש השנה בחצר חסידות סאטמר. עשר דקות לפני השקיעה כחמש עשרה דקות אחרי שסיימו את התפילה הגיע חסיד לביתו של הרבי מהר"א מסאטמר עם תינוק וביקש מהרבי שישמש סנדק.

מתברר כי אבי הרך הנימול, קיבל רק עתה אישור מהרופא בבית ההחלמה 'אשת חיל' בקרית יואל, שהילד מספיק בריא לברית מילה בעתו ובזמנו. 

על המקום כיבד הרבי את רעייתו הרבנית סאשא שתחי' ב'קוואטר' יחד עם אחד מנכדיו הבחור ישראל דושינסקיא, בן חתנו הרה"צ רבי דוד דוב דושינסקיא, והרבי שימש כסנדק וכמוהל יחד וערך את הברית, הרבי מיד נטל ידיו בבית לסעודת הברית ולאח"כ בטיש בבית המדרש הגדול בעת ברכת המזון בירך הרבי על הכוס ואמר 'נודה לשמך', ו'הרחמן' כנהוג בסעודה שלאחר הברית.

בתוך כך, השנה לא עברו החסידים לאמירת 'לשנה טובה' לפני האדמו"ר, כי אם הרבי בירך את החסידים בקול רם אחרי התפילה ובדרשה לפני תקיעת שופר דיבר הרבי בעיקר על גזירת החינוך שגזרו בניו יורק, באומרם שההורים אין להם שליטה על הילדים רק המדינה היא השולטת. 

כל אירועי ראש השנה תשפ"ג בחצרות הקודש ובהיכלי התורה

סיכום ראש השנה בחו"ל: מזקן האדמו"רים ועד החסידות שסיימה לפני ר"ת

 

 

הרבי מסאטמר ברית מילה ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד