כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לא משתנה ויהי מה

בבד"צ מסבירים: מדוע יש מחסור בעופות טריים לקראת החגים

ההיצע הנמוך והביקוש המוגבר יוצרים לחץ מצד בעלי המשחטות להגברת ייצור הסחורה, מה שמביא לידי דרישה להגברת קצב העבודה של צוותות השוחטים, הבודקים והמשגיחים, על מנת לייצר כמות גבוהה שתיתן מענה לביקוש הגובר ותחפה במשהו על המחסור בימי העבודה ברצף החגים

בבד"צ מסבירים: מדוע יש מחסור בעופות טריים לקראת החגים
הרב רובין במשחטה צילום: באדיבות המצלם

על-פי הערכת משרד החקלאות, בהלת הקניות לנוכח רצף החגים של חודש תשרי מביאה עמה מחסור זמני בעופות טריים, בשל הביקוש המוגבר לעופות טריים מחד ומאידך מחסור בימי עבודה בשל החגים, זאת לצד מגבלות קיימות בכוח אדם מיומן ומקצועי ותשתית עבודה במשחטות.

בבד"צ מהדרין בראשות הגאון רבי אברהם רובין מתריעים, כי ההיצע הנמוך והביקוש המוגבר יוצרים לחץ מצד בעלי המשחטות להגברת ייצור הסחורה, מה שמביא לידי דרישה להגברת קצב העבודה של צוותות השוחטים, הבודקים והמשגיחים, על מנת לייצר כמות גבוהה שתיתן מענה לביקוש הגובר ותחפה במשהו על המחסור בימי העבודה.

הגרנ"ז רובין, מבכירי רבני בד"צ מהדרין אומר, כי "במיוחד בימים אלו שבין כסא לעשור יש להקפיד שלא להתפשר על רמת הכשרות בכל המוצרים, קל וחומר בבשר ועופות". הרב רובין אף מצטט את החיי אדם: "והאוכלים פת פלתר כל השנה, בימים האלו ראוי שלא לאכול כי אם פת ישראל, וכן בכל הדברים".

על-פי הקפדתו של הגר"א רובין, גאב"ד הבד"צ, הדרישה הקיימת במשך כל השנה לקצב שחיטה אחיד, דהיינו שאין לשוחט לשחוט יותר מ-1,250 עופות ביום (לעומת 1800-2000 במקומות אחרים), כן אין לשחוט יותר מ-9 עופות לדקה (לעומת 16 בדקה הנהוג אצל אחרים). כמו כן, אין לשוחט לעבוד יותר מ-20 דקות ברציפות. לפי כללים אלו, יוצא שהשוחט עובד במצטבר 7 מחזורים של 20 דקות, עם הפסקות ביניהם ותו לא. בזמני ההפסקות השוחט נח, אוכל, לומד, ושומר על יישוב הדעת, שהיא הערובה הנחוצה ביותר לשמירת ההידור והכשרות.

יחד עם זאת, בעוד שבמקומות אחרים ניצבים כ-8 עד 20 שוחטים על הליין ושוחטים בבת אחת, כאשר מאות עופות נכנסים לבדיקה באחת – בבד"צ מהדרין לא עולים יותר מ-3 שוחטים על הליין, כדי לשמור על הרוגע והמתינות.

וכל זה, למרות ההיבט הכספי העצום הכרוך בזאת, כאשר כדי להגיע להספקים מרשימים במיוחד בחודש עמוס בחגים, צריכים להעסיק הרבה יותר שוחטים.

זהו קצב השחיטה הראוי וכך נהוג בבד"צ מהדרין בכל ימות השנה והוא לא משתנה ויהי מה. ולכן, אומרים בבד"צ מהדרין, מי שמקפיד על כשרות מהודרת בעופות ובבשר בכל ימות השנה, בוודאי ובוודאי שבימי הרחמים והסליחות אל לו להתפתות ולהתפשר בעניין זה.

 

עופות טריים הרב אברהם רובין חגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד