כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא להשאיר אף זירה"

הישג לישראל: האיום של 'בוקינג' הוסר

בעקבות שיח דיסקרטי של משרד החוץ ושר התיירות עם הנהלת חברת "בוקינג", הוסר האיום מפני ייחוד לרעה של שטחי יו"ש ונכסים בבעלות ישראלית ביו"ש בפלטפורמת החברה. לפיד: "מדינת ישראל השיגה היום הישג חשוב במאבק בדה לגיטמציה"  

הישג לישראל: האיום של 'בוקינג' הוסר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

חברת Booking (בוקינג) החליטה להסיר את האיום על עסקים יהודים ביהודה ושומרון, כשהכוונה הייתה לסמן מבקרים כאזהרה, וזאת לאחר התערבות מדינית מצד ישראל. 

ההחלטה שבוטלה היתה להכליל את יהודה ושומרון, כמו גם רצועת עזה, במסגרת מדיניות הסימון החדשה שלה שבבסיסה אמירה כללית לפיה "יש להפנות תשומת לב לאזהרות המסע הקיימות לאזורים אלה משיקולי ביטחון אישי". 

על פי הפרסומים, התכוונה חברת 'בוקינג' העולמית להוסיף למדיניותה החדשה גם אזהרה ייחודית אשר היתה מגדירה את ההתנחלויות כשטח כבוש, ואת הביקור בשטחי יו"ש כ"מלווה בסיכון מוגבר לבטיחות ולזכויות אדם״ – זו כאמור לא תעלה.

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך ואמר: "המדיניות שלנו היא לא להשאיר אף זירה ולקיים מאמץ מדיני מתמיד מול תעמולת השקר האנטי ישראלית. אנחנו מודים לבוקינג על שינוי ההחלטה. מדינת ישראל השיגה היום הישג חשוב במאבק בדה לגיטימציה".

שר התיירות יואל רזבוזוב אמר מצדו: "מדובר בהישג חשוב של מדינת ישראל. מרגע שנודע העניין, בהנחיית ראש הממשלה לפיד, יחד עם אנשי משרד החוץ מנענו מחברת בוקינג העולמית לפרסם מידע שיקרי נגד ישראל ונגד עסקי תיירות ישראלים שבשטחי יהודה ושומרון".

"הוכחנו שיש למדינת ישראל את היכולת לפעול ולנצח בזירה המדינית, ואני בטוח שככה נעשה גם בעתיד מול כל ניסיון לפגוע בנו", הוסיף השר.

בוקינג ישראל חרם נגד ישראל יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד