כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במהלך הפגנת ה'עריק'

תיעוד קשה: מכת"זית פגעה בעוצמה בזוג החרדי

בני הזוג שחלפו בסמוך להפגנה על מעצר עריק, נפגעו בעוצמה ממכת"זית המשטרה - ונפלו אל הקרקע | המשטרה: "מכלית ההתזה פעלה במקום בעקבות דיווח על תקיפת חיילים, מהתיעוד עולה כי הפעלת מכלית ההתזה במקרה מחייבת בירור מעמיק. המקרה ייבדק ויטופל בהתאם"

תיעוד קשה: מכת"זית פגעה בעוצמה בזוג החרדי
הפגיעה בבני הזוג צילום: מתוך הטוויטר של בר שם-אור

בני זוג חרדים, שצעדו בסוף השבוע שעבר בסמוך להפגנת הקיצוניים בירושלים, נפגעו ממכת"זית שהפעילה המשטרה בכניסה לירושלים נגד המפגינים, למרות שלא לקחו חלק במחאה.

בתיעוד, אותו פרסם העיתונאי בר שם-אור, נראים בני הזוג בני ה-70 מנסים להסתתר מהמכת"זית מאחורי חומת תחנת הדלק, אך זו פוגעת בהם בעוצמה וגורמת להשלכתם על הקרקע.

במחאה השתתפו מאות חרדים קיצוניים, שהפגינו תחילה ברחוב שרי ישראל פינת יפו, במחאה על מעצרו של אברך 'עריק'. המפגינים הצליחו לחסום את הכביש, מה שגרם לעומסי תנועה כבדים בכל האזור. בהמשך חסמו המפגינים את צומת הכניסה לעיר, מתחת לגשר המיתרים.

• בעקבות מעצר 'עריק': מפגינים חסמו צירים בירושלים

העריק, שמואל גרינהויז, נעצר בערב ראש השנה בנמל התעופה בן גוריון, בעת שעשה את דרכו לציון רבי נחמן מברסלב באומן, לאחר שהתברר כי הוא משתמט משירות צבאי, הוא הועבר לצה"ל ובית הדין הצבאי האריך את מעצרו. בהפגנה השתתפו אנשי 'הפלג הירושלמי' מקהילתו של הגאון רבי צבי פרידמן וכמה עשרות חסידי סאטמר. הזרם המרכזי של 'הפלג הירושלמי' נמנע מהשתתפות בהפגנה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "ביום חמישי האחרון פעלה המשטרה לפיזור הפרות סדר וחסימות של צירים ראשיים בירושלים והכניסה לעיר, ע"י מפרי סדר שהסבו נזק לרבים מהתושבים והמבקרים בעיר. מבירור ראשוני עולה כי מכלית ההתזה פעלה במקום בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה על תקיפת חיילים בתחנת הדלק הסמוכה למוקד ההפגנה ע"י חלק מהמפגינים".

"לצד זאת", הוסיפו במשטרה, "מהתיעוד עולה כי הפעלת מכלית ההתזה במקרה מחייבת בירור מעמיק. המקרה ייבדק ויטופל בהתאם, ובמקביל יחודדו הנהלים בכל הנוגע להפעלת המכת"ז".

מכתזית משטרה אלימות משטרתית הפגנת קיצונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד