כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המפכ"ל הוזעק לכנסת

פגיעת המכת"זית בזוג החרדי: המפעיל הושעה - מח"ש בודקת

מפעיל המכת"זית שפגע בבני זוג חרדים בסוף השבוע האחרון במהלך הפגנה שהתקיימה בירושלים, הושעה מתפקידו עד לבירור המקרה | מח"ש פתחה בבדיקה | בעקבות דרישת חברי הכנסת, מפכ"ל המשטרה הזעק למשכן | יו"ר ועדת הכספים: "תיעוד שכזה פוגע באמון הציבור במשטרה"

פגיעת המכת"זית בזוג החרדי: המפעיל הושעה - מח"ש בודקת
הפגיעה בבני הזוג צילום: מתוך הטוויטר של בר שם-אור

המשטרה השעתה את מפעיל המכת"זית שפגע בבני הזוג המבוגרים במהלך מחאת קיצוניים בסוף השבוע שעבר בירושלים. נציג המשטרה אמר במהלך דיון בוועדת הכספים של הכנסת כי בארגון החליטו להשעות את השוטר עד לבירור העניין. במקביל, כבכל מקרה דומה, המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת הנסיבות.

ועדת הכספים שהתכנסה הבוקר לדון בהעברות תקציביות, דנה בין היתר בהעברה של מיליון שקל למשרד לביטחון פנים, בתוכם תקציב לצורך הקמת המשמר הלאומי. אלא שמהומה פרצה בדיון בעקבות התיעוד שבו נראתה מכת"זית פגעה ללא סיבה בזוג החרדי, שלא נטלו חלק מההפגנה.

לבקשת חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי, הודיע יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר כי הוא מונע את העברה עד שהמשטרה תעביר תשובות למקרה המזעזע, כפי שהתחייבו בדוברות המשטרה ביום במענה לתיעוד שפורסם. קושניר האשים כי תיעוד מסוג זה "פוגע באמון הציבור במשטרה".

בעקבות הודעת יושב ראש הוועדה, הודיע מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי כי יגיע במיידית לוועדת הכספים. לבסוף, שבתאי הסתפק בפגישה עם קושניר מחוץ לוועדה, שלאחריה הודיעו נציגיו כי המקרה מטופל. בעקבות כך אושרה העברה.

 נציגת המשרד לביטחון פנים אמרה בדיון: "מדובר במקרה שהוא מקרה לא טוב ופוגע באמון. יש פה טיפול עומק גם של מפקד המחוז".

בני זוג החרדים, שצעדו בסוף השבוע שעבר בסמוך להפגנת הקיצוניים בירושלים, נפגעו ממכת"זית שהפעילה המשטרה בכניסה לעיר נגד המפגינים, למרות שלא לקחו חלק במחאה.

בתיעוד, אותו פרסם העיתונאי בר שם-אור, נראים בני הזוג בני ה-70 מנסים להסתתר מהמכת"זית מאחורי חומת תחנת הדלק, אך זו פוגעת בהם בעוצמה וגורמת להשלכתם על הקרקע.

במחאה השתתפו מאות חרדים קיצוניים, שהפגינו תחילה ברחוב שרי ישראל פינת יפו, במחאה על מעצרו של אברך 'עריק'. המפגינים הצליחו לחסום את הכביש, מה שגרם לעומסי תנועה כבדים בכל האזור. בהמשך חסמו המפגינים את צומת הכניסה לעיר, מתחת לגשר המיתרים.

בתוך כך, ח"כ אורי מקלב פנה בדחיפות ליושבת ראש הוועדה לביטחון הפנים של הכנסת בכדי לקיים דיון פגרה בהול. אל פנייתו הצטרף אף ח"כ מוסי רז מסיעת מרצ. "פונים אלייך באופן דחוף בעקבות תיעוד מטריד בו נראה נהג מכת"זית משפריץ באופן ישיר זרם על שני אנשים מבוגרים בני 70 על לא עוול בכפם", נכתב בבקשה.

בפנייתו מציין ח"כ אורי מקלב כי בדיון שהתקיים בוועדה בחודש יוני האחרון אמרו גורמי המשטרה שישנו "שימוש מידתי, לא בסביבה אורבנית, אך ורק כלפי מתפרעים", וכי "שום דבר מכל מה שנאמר לא התקיים פה, אלא ההיפך הגמור. המאבק באלימות המשטרתית איננו פוליטי ומאגד בתוכו ימין ושמאל, קואליציה ואופוזיציה כאחד".

 

 

מכתזית משטרה משטרת ישראל ירושלים הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד