כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"למורת רוחנו"

עוד דחייה בנושא חאן אל-אחמר: "בג"ץ נכנע"

שופטי בית המשפט העליון אישרו למדינה דחייה נוספת בהגשת התשובה לעתירה בנוגע לפינוי הכפר הבדואי הבלתי-חוקי: "אין לנו אלא להיעתר". העותרים מוחים: "ממשלת המעבר מסוגלת לחתום על הסכם גז היסטורי ועל מינוי בכירים, אך אינה מסוגלת להשיב על שאלה פשוטה"

עוד דחייה בנושא חאן אל-אחמר: "בג"ץ נכנע"
חאן אל אחמר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט העליון החליט אמש (שני) על הארכה נוספת בהגשת התשובה לעתירה בנוגע לפינוי הכפר הבדואי הבלתי-חוקי, ובכך פסק הדין ימשיך להתעכב אחרי שנדחה מספר פעמים בשנים האחרונות.

הסיבה להחלטת השופטים היא הבחירות: "לנוכח העובדה שהכנסת ה-24 התפזרה והממשלה המכהנת היא 'ממשלה יוצאת'", כתבו. התשובה אמורה להיות מוגשת עד בעוד כשלושה חודשים.

"אין לנו אלא להיעתר לבקשת המדינה, חרף חריגותה, ובמידה לא מבוטלת למורת רוחנו", הוסיפו השופטים. תנועת רגבים, העותרת, מחאה כנגד ההחלטה וטענו כי "בג"ץ נכנע" בהחלטתו למדינה.

"ממשלת המעבר מסוגלת לחתום על הסכם גז היסטורי ועל מינוי בכירים, אך אינה מסוגלת להשיב על שאלה פשוטה: מדוע מאחז בלתי חוקי שכבר הוכרע בבית המשפט העליון שוב ושוב שדינו להיהרס, עדיין עומד על תילו" אומרת עו"ד יעל סינמון המייצגת את תנועת רגבים בעתירה זו. 

היא מוסיפה, "בחסות המחדל המתמשך עברייני הבניה ממשיכים להרחיב ולפתח את המאחז ועוד עשרות "חאן אל אחמרים" צצים בכל מרחב E1. הממשלה מוכיחה שוב שהיא לא יודעת לשמור על האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל".

חאן אל אחמר בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד