כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עדות חמורה

הסוקר טוען: "פער בין המספרים למה שמוצג בתקשורת"

צוריאל שרון, בעלים משותף בחברת האסטרטגיה והמחקרים 'דיירקט פולס', מציג טענה חמורה כשלדבריו מכוני הסקרים יוצרים הנדסת תודעה בכך שישנם פערים בין הסקרים הפנימיים לבין מה שמציגים בכלי התקשורת: "מפלגה שאנחנו שמנו אותה על סף אחוז החסימה מבחינתנו בסקרים שלנו, ואז פונים אליך ואומרים בשביל כמה שקלים בסקרים הבאים תוסיף עוד מנדט או חצי מנדט כדי להחזיק באוויר" | האזינו

הסוקר טוען: "פער בין המספרים למה שמוצג בתקשורת"
אולפן חדשות. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

במכון הסקרים "דיירקט פולס" טוענים בימים האחרונים כי ישנם הבדלים אצל הסוקרים המתחרים בין התוצאות שקיבלו לתוצאות שמפורסמות בכלי התקשורת השונים, וזאת בעקבות לחצים ממפלגות שונות.

צוריאל שרון, בעלים משותף, הסביר הבוקר (חמישי) ב'103FM' את הטענה: "אני יכול להעיד עלינו, הופעלו עלינו לחצים ממפלגה שכיום כבר לא קיימת. אנחנו יודעים ששימוש בסוקרים שמפרסמים נתונים, הדבר הזה חשוב מאוד לפוליטיקאים וגם לגופי התקשורת. יש משמעות בעיקר למפלגות שנמצאות בסיטואציות מסוימות למסרים שמראים לציבור".

"אין לי בעיה לבוא ולפתוח את הספרים ביום שאחרי הבחירות ובהשוואה לסקרים שאנחנו מפרסמים אצלכם ולהראות שהמספרים זהים לחלוטין למספרים שאנחנו נותנים לעם ישראל. שמעתי מלא מעט גורמים, מגוף ראשון, על זה שיש פער בין המספרים שהמפלגות מקבלות, ברמת הגושים, לבין המספרים שמוצגים בסופו של דבר בערוצים השונים. אין פה חידוש גדול והאשמה יוצאת דופן".

שרון הבהיר: "אני לא שופט אף אחד, כולם נתונים ללחצים ומדובר בפרנסה של אנשים. אני ומומו הפסדנו לא מעט כסף ממפלגות של היינו מוכנים לשתף פעולה עם הדבר הזה. מפלגה שאנחנו שמנו אותה על סף אחוז החסימה מבחינתנו בסקרים שלנו, ואז פונים אליך ואומרים בשביל כמה שקלים בסקרים הבאים תוסיף עוד מנדט או חצי מנדט כדי להחזיק באוויר. בבחירות האלה אנחנו עובדים עם כמעט כל הקשת הפוליטית, גם מפלגות שתתפלא לשמוע שעובדות איתנו. כמעט כל הקשת מתייעצת עם מומו".

עוד הכריז כי "אני לא טוען שהקולגות שלי עבריינים. אין סוקר מושלם וכולם טועים, אני לא חושב שאנחנו מושלמים. אם כל כך נכשלנו עם הימין החדש, לך תסביר את זה שגם שקד וגם בנט המשיכו להתייעץ איתנו ולהזמין סקרים גם אחרי זה".

סקרים מכון הסקרים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד