ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
זו הסיבה

שערורייה בריטית: תיק תקיפת החרדים נסגר

משטרת לונדון סגרה את תיק החקירה של תקיפת חרדים באוטובוס בחנוכה. המשטרה מסרה כי ביולי התקבלה החלטה לסגור את התיק לאחר שלא הצליחו החוקרים לזהות את זהותם של אלה שנראו בסרטונים ששותפו ברשתות החברתיות

שערורייה בריטית: תיק תקיפת החרדים נסגר
שוטרים בבריטניה צילום: pexels

משטרת לונדון מאשרת שסגרה את תיק החקירה בתקרית בנובמבר 2021 - ימי חג החנוכה, שבה נראו גברים פרו פלסטינים אנטישמים יורקים לעבר אוטובוס ודופקים עליו, האוטובוס הוביל קבוצת צעירים חרדים חסידי חב"ד שהגיעו לכיכר לשמח את העוברים ושבים לכבוד חנוכה. התיק נסגר לאחר שהמשטרה לא הצליחה לזהות את החשודים, כך מדווח העיתון היהודי הבריטי Jewish news.

בתיעוד וידאו ברשתות החברתיות, נראים כמה גברים מאיימים מקללים ויורקים תוך כדי שהם חובטים בחלונות האוטובוס בניסיון לנפץ אותם.

מספר גברים גם הורידו את הנעל ודפקו עם הנעל על האוטובוס, מה שנתפס כסימן של חוסר כבוד בתרבות הערבית, הם הרימו את זרועם באוויר, לטענת גולשים ברשתות החברתיות, זה היה הצדעה נאצית.

בהצהרה לעיתון אישרה המשטרה את חקירת האירוע, שצילומיו שותפו ברשתות החברתיות בהרחבה, אך התיק נסגר כעת. המשטרה מסרה כי ביולי התקבלה החלטה לסגור את התיק לאחר שלא הצליחו לזהות את זהותם של אלה שנראו בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות. לאחר שהמשטרה פרסמה את תמונות הגברים שנראו בסרטונים, המשטרה אמרה כי השמות היחידים שהגיעו אליהם התגלו כלא מתאימים.

בעקבות סיקור תקשורתי נרחב של האירוע, המשטרה פרסמה תמונות של שלושה גברים, שאחד מהם נראה יורק לעבר האוטובוס ומקלל, אחר נראה מצדיע הצדעה נאצית.

בהצהרת משטרת לונדון נאמר: "ב-29 בנובמבר 2021, שוטרים הגיעו לאחר קריאות על התעללות אנטישמית שהופנתה לנוסעים באוטובוס פרטי ברחוב אוקספורד על ידי קבוצה על המדרכה, האוטובוס עזב את זירת האירוע כדי למנוע עימות נוסף ושוטרים פגשו אותו בסמוך. גם החשודים עזבו את האזור ולא ניתן היה לאתרם".

"צילומי וידאו של התקרית פורסמו ברשתות החברתיות והוצאנו פנייה לכל מי שזיהה את המעורבים להתייצב. שתי בדיקות נוספות נשללו, השמות היחידים שהגיעו בתגובה לפניות אלה בוטלו לאחר תשאול, זהות המעורבים עדיין לא ידועה, ביולי התקבלה החלטה לסגור את התיק".

עוד נאמר. "פשע שנאה מכל סוג שהוא אינו מתקבל על הדעת. במידה ויצא מידע חדש המספק קו חקירה ריאלי, נהיה מוכנים כמובן לבצע חקירה נוספת". כמה מנהיגים קהילתיים אמרו שהם כועסים על ההחלטה, האשימו את המשטרה בכך שלא הצליחה לטפל בתיק בצורה יסודית.

לונדון חנוכה חב"ד משטרת לונדון אנטישמיות בבריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד