ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
תכננו פיגועי ירי

שב"כ חשף: כך הועבר הכסף מעזה לפעילי החולייה

פעילים מאיו"ש עמדו בקשר עם פעיל חמאס מרצועת עזה לטובת ביצוע פיגועי ירי, כך נחשף בחקירת שב"כ | פעילי החולייה נעצרו וכן נתפס נשק אשר רכשו. כמו כן נתפסו כספי טרור שהועברו לידי החולייה מטעם מפקדת חמאס

שב"כ חשף: כך הועבר הכסף מעזה לפעילי החולייה
רעולי פנים צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90

הותר לפרסום כי בשבועיים האחרונים הסתיימה חקירתם של ארבעה חשודים פלסטינים, אשר עמדו בקשר עם פעיל חמאס מרצועת עזה ותכננו לממש פיגועי ירי לעבר מטרות ישראליות. הפעילים הבולטים שנעצרו במסגרת התשתית הינם אסלאם טובאסי תושב טמון בצפון השומרון ואנס מראעבה, תושב חרבת ראס עטיה.

מחקירת הפעילים בשב"כ עלה כי עמדו בקשר עם בלאל בשאראת - פעיל חמאס אשר שוחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט, גורש לרצועה, ופועל במסגרת 'מטה הגדה' - גוף של החמאס הממוקם ברצועת עזה וייעודו לקדם פעילות טרור צבאית משטחי איו"ש. בלאל הינו של גיסו של המגויס אסלאם טובאסי.


צילום: תקשורת שב"כ

עוד עלה בחקירה כי בלאל בשאראת הנחה את אסלאם ואנס לרכוש נשקים ולאסוף מידע מהשטח לטובת מימוש פיגועי ירי בשם החמאס לעבר מטרות אזרחיות ופגיעה בחיילי צה"ל. פעילי החולייה נעצרו וכן נתפס נשק אשר רכשו. בנוסף נתפסו כספי טרור שהועברו לידי החולייה מטעם מפקדת חמאס.

בשב"כ מציינים כי בשנים האחרונות מזוהים צירי אכוונה רבים של ארגוני הטרור ברצועת עזה, המנצלים פלסטינים תושבי יהודה ושומרון לקידום פעילות טרור. בתוך כך פעילי חמאס מהרצועה מעבירים כספים וחימוש לפעילים באיו"ש במטרה להוציא פיגועים לעבר יעדים ישראלים.

"כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות על מנת לעצור את המעורבים בפעילות טרור כנגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל, ולהביאם לדין", נמסר בהודעת שירות הביטחון הכללי.

טרור חמאס שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד