ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"התקבלו האישורים"

המשטרה ביטלה את ההילולה המסורתית - וחזרה בה

במשטרה טענו כי חרף הפניות הרבות שנעשו, מארגני ההילולה המסורתית של יוצאי לוב, אליה נוהגים להגיע ח"כים, שרים, רבנים ואישי ציבור לא עמדו בתנאי הבטיחות | בהמשך, לאחר התערבותו של רב המשטרה, אושר האירוע 

המשטרה ביטלה את ההילולה המסורתית - וחזרה בה
הילולה, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשטּרה הודיעה היום (רביעי) כי ביטלה את ההילולה המסורתית, המתקיימת מדי שנה בחול המועד סוכות בבית הכנסת 'בושאייף' של יוצאי לוב, אך מאוחר יותר חזרה בה ואישרה את האירוע. בהילולה, שמתקיימת כבר שנים ארוכות במקום, נוהגים להשתתף ח"כים, שרים, רבנים, אישי ציבור וקהל רב.

לפי המשטרה, האירוע, שהיה מתוכנן להתקיים הערב בבית הכנסת שבמושב זיתן, היה צפוי להתקיים "בהיעדר רישיון עסק מהרשות המקומית ואי עמידה בחוק הבטיחות". במשטרה טענו כי חרף פניות במהלך החודש האחרון, המארגן לא עמד בתנאי הרישוי הנדרשים, "באופן המסכן את בטחון הציבור".

לטענת המשטרה, במסגרת הליך הרישוי, היא הציבה בפני הרשות המקומית והמארגן הפרטי של האירוע, כבר בשלב הגשת הבקשה, את תנאים הנדרשים לקיום האירוע, בדגש על הוצאת רישיון עסק, הסדרי אבטחה ותנועה וכן הסדרי בטיחות למען שלום הציבור ובטחונו.

פיקוד מרחב שפלה ותחנת לוד הציבו בפני המארגנים לפני כחודש וחצי תנאי רישוי וצורך בהוצאת רישיון עסק בהתאם לחוק. "אולם חרף פניות חוזרות ונשנות, בחר המארגן לא לעמוד בתנאים ולהתעלם מהתראות המשטרה והוראות החוק", מסרה המשטרה. "בהתאם לנסיבות פיקוד המחוז הורה על אי פתיחת האירוע למען שלום הציבור".

בהמשך, כאמור, חזרה המשטרה ואישרה את קיום האירוע, לאחר התערבותו של רב המשטרה נצ"צ הרב רמי ברכיהו וח"כ משה ארבל. "המשטּרה קבלה לידיה ממארגני האירוע את כלל הנדרשים בהיבטי רישוי, בטיחות ואבטחה כנדרש בחוק, ובתום בחינה מקצועית מאשרת את פתיחת האירוע כסדרו", נמסר.
הילולה בית כנסת בושאייף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד