י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
התקרית שהביכה את פוטין

עיתונאית שעוררה סערה נטשה את רוסיה

העיתונאית מרינה אובסיאניקובה, שפרצה לפני מספר חודשים לשידור רוסי עם שלט שקורא "עצרו את המלחמה! לא למלחמה! אל תאמינו לתעמולה, הם משקרים לכם כאן" - ברחה ממדינתה. עורך דינה: "היא תחת הגנה של מדינה אירופית"

עיתונאית שעוררה סערה נטשה את רוסיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

העיתונאית מרינה אובסיאניקובה, שעלתה לכותרות לאחר שהביעה מחאה בשידור רוסי נגד המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ונשפטה, נמלטה מרוסיה לאחרונה.

לפי הדיווחים, אובסיאניקובה נמלטה בתקופה האחרונה קודם כל ממעצר בית שהושת עליה, ואחרי זה מרוסיה. אובסיאניקובה נמצאת כעת "תחת הגנתה של מדינה אירופית", אמר עורך דינה דמיטרי זחבטוב, וסירב להרחיב כי "זה עלול להיות בעיה עבורה".

אובסיאניקובה פרצה בתחילת מרץ לתוכנית החדשות הנצפית ביותר ברוסיה, והניפה שלט: "עצרו את המלחמה! לא למלחמה! אל תאמינו לתעמולה, הם משקרים לכם כאן", מה שעורר סערה עקב העובדה שהתקשורת הרוסית מיישרת תמיד קו עם השלטונות.

בסרטון שצילמה לפני התקרית אמרה: "לצערי, בשנים האחרונות עבדתי בערוץ אחד והייתי מעורבת בתעמולה של הקרמלין. עכשיו אני מתביישת בזה".

"מה שקורה באוקראינה הוא פשע ורוסיה היא התוקפת. האחריות לתוקפנות הזו היא של איש אחד: ולדימיר פוטין. אבא שלי אוקראיני, אמא שלי רוסייה והם מעולם לא היו אויבים. לא אמרנו כלום ב-2014 כשזה רק התחיל. לא הפגנו כשהקרמלין הרעיל את נבאלני. רק צפינו בשקט במשטר הלא-אנושי הזה".

רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד