כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פעולה כושלת?

במלזיה טוענים: פירקנו רשת ריגול של המוסד

כלי תקשורת במלזיה דיווחו כי שירותי הביטחון במדינה פירקו רשת ריגול המזוהה עם המוסד הישראלי, ועיתונים מלזיים ציטטו גורמים רשמיים שאמרו כי המוסד גייס חוליה של לפחות 11 מלזים במטרה להתחקות אחר פעילים פלסטינים. החקירות חשפו את מעורבותה של חוליית המוסד בריגול אחר אתרים חשובים במדינה

במלזיה טוענים: פירקנו רשת ריגול של המוסד
אילוסטרציה צילום: pexels

לטענת גורמים מלזיים, חוליית המוסד חטפה מומחה פלסטיני לטכנולוגיית מידע מעזה במרכז הבירה קואלה לומפור ב-28 בחודש שעבר והעבירה אותו לבית כפרי בפאתי הבירה, והמודיעין המלזי עצר את החוטפים תוך 24 שעות, ושחרר את בן הערובה הפלסטיני שעזב את המדינה כמה ימים לאחר מכן.

מקורות מלזיים אישרו לאל-ג'זירה כי החקירות חשפו את מעורבותה של חוליית המוסד בריגול אחר אתרים חשובים במדינה, לרבות שדות תעופה, וכן את חדירתה לחברות אלקטרוניות ממשלתיות. מקורות אלו לא שללו את נוכחותם של תאים פעילים אחרים של המוסד.

אותם מקורות אמרו כי המוסד העסיק סוכנים מלזיים, שאותם הכשיר במדינות אירופה, לביצוע פעולות. לפי אל-ג'זירה המוסד גייס חוליה של לפחות 11 מלזים שהתמקדה במעקב אחר פעילים פלסטינים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' סוכנים בשירות המוסד הישראלי חטפו במלזיה שני פלסטינים תושבי עזה שלפי החשד משתייכים למערך הסייבר של ארגון חמאס. לפי דיווחים מקומיים, כדי לא להשאיר זכר למעורבותם, גייס המוסד סוכנים מקומיים כדי לסייע לו ללכוד את השניים.

לפי הדיווח, בפעולת חטיפה בלב קואלה לומפור, חטף הצוות את שתי מטרות פלסטיניות "בעלות ערך גבוה" מעט אחרי השעה 22:00 ב-28 בספטמבר, כאשר הצמד, שניהם מומחי תכנות מחשבים. אחד מהם שוחרר במקום והשני נחטף למקום אחר.

המשטרה הצליחה להתחקות אחר מסלול המכונית, שהובילה אותם לבקתה. כאשר צוות המשטרה פשט על החדר, החקירה נמשכה, וניתן לשמוע את הגברים הישראלים מעברו השני של הקו, שהיו מבולבלים לרגע מהכאוס שנוצר, אומרים: "שלום! שלום!", לפני שהקו נותק.

"אם משטרת מלזיה לא הייתה פועלת במהירות, כנראה שהקורבן היה נעלם", אמר מקור לתקשורת המלזית, הפלסטינים עזבו מאז את מלזיה.

המוסד הישראלי מלזיה סוכנים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד