כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פחות משבועיים לבחירות

סקר: שקד נחלשת; ליברמן ומיכאלי מתחזקים על חשבון לפיד וגנץ

פחות משבועיים לבחירות וסקר חדש מראה כי שני הגושים עדיין עומדים על תיקו 60 | 'הבית היהודי' של איילת שקד נחלשת ויורדת מתחת לרף של 2% - ומנגד בל"ד מתחזק במעט | אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי מתחזקים כל אחד במנדט, על חשבונן של 'יש עתיד' ו'המחנה הממלכתי'

סקר: שקד נחלשת; ליברמן ומיכאלי מתחזקים על חשבון לפיד וגנץ
חרדי מצביע בקלפי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פחות משבועיים נותרו עד הבחירות ולפי סקר חדש שפורסם היום (רביעי) תמונת הגושים נשמרת; גוש תומכי נתניהו שומר על כוחו אך עדיין לא משיג את המנדט ה-61. 

לפי סקר של 'מאקו' ו'ערוץ כנסת', הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר שומרת על מקומה כמפלגה השלישית בגודלה עם 13 מנדטים, וגם הליכוד לא מאבדת מ-32 המנדטים שניתנו לה בסקר הקודם. ש"ס לפי הסקר שומרת על כוחה עם 8, ויהדות התורה עם 7.

מנגד, יש עתיד והמחנה הממלכתי מאבדות מנדט כל אחת ל-24 ו-11 מנדטים בהתאמה, לטובת ישראל ביתנו ומפלגת העבודה, עם 7 ו-5 מנדטים בהתאמה. גם מרצ עם חמישה מנדטים, ומי שמתנדנדות סביב ה-4 מנדטים הן המפלגות הערביות - רע"מ וחדש-תע"ל.

מי שנחלשת היא שקד שיורדת ל-1.9% (לעומת 2.4% בסקר הקודם) ומתרחקת מאחוז החסימה. בל"ד, לעומת זאת, מתחזקת ל-1.4% - עדיין רחוק מהרף הנדרש. ביניהן ניצבת המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה עם 1.5%.

בסקר שערך מכון מדגם בהנהלת מנו גבע ל'חדשות 12' ופורסם אמש, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו עם 30 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד היתה מתחזקת מ-17 כיום ל-25 בבחירות, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר זו המפלגה השלישית בגדולה בכנסת עם 14 מושבים.

'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ שמתמודד על ראשות הממשלה מסיים לפי הסקר רק עם 12 מושבים בלבד. מפלגת 'ש"ס' בראשות אריה דרעי נחלשת לפי הסקר מ-9 מושבים ל-8, לעומת זאת רשימת 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה הנוכחי עם 7 מושבים.

'ישראל ביתנו' בראשות שר האוצר אביגדור ליברמן מוערכת ב-6 מושבים לעומת 7 כיום. 'מרצ' בראשות זהבה גלאון ומפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 5 מושבים כל אחת. בתחתית נמצאות שתי המפלגות הערביות, מפלגת חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 4 מושבים וכך גם
מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס עם 4 מושבים.

מתחת לאחוז החסימה לפי סקר 'חדשות 12' נמצאות: 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 1.7%, בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה - 1.2%, 'המפלגה הכלכלית' בראשות פרופ' ירון זליכה - 1.2%, 'חופש כלכלי' בראשות אביר קארה עם 0.5%, 'ישראלית חופשית דמוקרטית בראשות אלי אבידר עם 0.4% ובתחתית עם עשירית האחוז מפלגת 'צעירים בוערים' בראשות הדר מוכתר.

לפי הסקר, גוש נתניהו-הדתיים והחרדים מסיים את הבחירות עם 59 מושבים בכנסת הבאה, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שמסיים עם 57 מושבים וללא רוב לאף צד.

סקר בחירות לכנסת ה-25 איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד