ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
נצחון זמני

צו מניעה נגד איסור הכנסת נשק בבית כנסת

שופט הוציא צו מניעה זמני נגד החוק של מדינת ניו יורק האוסר על הכנסת כלי נשק לבתי כנסת. לאחר שמספר אנשים תבעו את המדינה נגד ההחלטה. מדינת ניו יורק טענה בבית המשפט כי לתובעים אין מעמד להגיש תביעה כזו נגד המדינה, אך השופט לא קיבל את הטענה הזאת

צו מניעה נגד איסור הכנסת נשק בבית כנסת
אילוסטרציה צילום: דו"צ

שמונה ימים לאחר שבית המשפט העליון של ארה"ב ביטל את דרישת "הסיבה הראויה" של מדינת ניו יורק לנשיאה סמויה של נשק בבתי כנסת כלא חוקתי, המדינה העבירה חוקים חדשים האוסרים על בעלי נשק סמויים להיכנס לבית הכנסת, או לכל מקום תפילה אחר ולא משנה מאיזה דת.

ב-13 באוקטובר, שני כמרים הגישו תביעה נגד החוק האוסר על הכנסת כלי ירייה לכנסייה, ואמרו שהם "רוצים לממש את זכותם הבסיסית לשאת נשק להגנה עצמית על ידי נשיאת כלי נשק סמויים בכנסייה במקרה של ניסיונות רצח, כפי שקורה לא מעט בארה"ב. מדינת ניו יורק טענה בבית המשפט כי לתובעים אין מעמד להגיש תביעה כזו נגד המדינה, אך השופט לא קיבל את הטענה הזאת.

שופט בית המשפט המחוזי, ג'ון סינטרה, כתב בפסיקתו כי "הזכות להגנה עצמית חשובה לא פחות במקומות הללו". הוא הורה לניו יורק להפסיק לאלתר את אכיפת החוק שלה עד להכרעה בבקשה של התובעים, כך דווח האתר Yeshiva world news.

כזכור בתחילת החודש מועדון הנשק היהודי של מדינת ניו יורק הגיש תביעה נגד המדינה בגין איסור לשאת נשק חם בתוך בית כנסת או מקום תפילה אחר. המדינה קבעה כי בתי כנסת נכללים בקטגוריית "אתרים רגישים" שבהם אסור להכניס אקדחים.

המועדון פרסם את ההודעה הבאה לתקשורת: "מדינת ניו יורק רוצה שאזרחים דתיים יבחרו בין שתי זכויות; הזכות לעסוק בדת באופן חופשי כפי שנקבע בתיקון הראשון, והזכות לשאת נשק חם כפי שנקבע בתיקון השני. היא אינה מאפשרת לאזרחים דתיים, שומרי חוק, לעסוק בו-זמנית הן בחופש הדת והן בזכות לשאת נשק, מבלי לתייג אותם כפושעים. חוק חדש זה פוגע בזכויות התיקון הראשון של בעלי נשק חוקי, כמו גם בזכויות התיקון השני של אנשים דתיים".

נשק חרדים ניו יורק צו מניעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד