כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
וכמה ייצאו להצביע

האם הציבור תומך במינוי סמוטריץ לשר הביטחון?

על רקע רמיזותיו של סמוטריץ' כי ידרוש את תיק הביטחון בממשלה הבאה נבדק בסקר מה דעת הציבור על מינויו לתפקיד, ומה דעת הציבור על מינוי בן גביר לשר לביטחון פנים | וגם עד כמה הפער בין נתניהו לשני המועמדים האחרים על ראשות הממשלה - עשרה ימים לפתיחת הקלפיות

האם הציבור תומך במינוי סמוטריץ לשר הביטחון?
סמוטריץ בכניסה לישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גם עשרה ימים לפני הבחירות מעמדו של בנימין נתניהו מתחזק כמועמד המוביל לראשות הממשלה לא רק כמפלגה הגדולה וכראש הגוש המוביל לפחות לפי סקר 'דיירקט פולס' ו'ערוץ 14' לפיו הוא מנצח את הבחירות עם 62 ממליצים אצל נשיא המדינה יצחק הרצוג.

באותו סקר מנדטים, נשאלו משתתפי הסקר, מי המועמד המתאים לראשות הממשלה מבין שלושת המתמודדים, ובכן בנימין נתניהו זוכה ל-51% תמיכה מבין המשיבים, אחריו יאיר לפיד עם 36%, בני גנץ זוכה ל-11% תמיכה בלבד. 2% הנותרים השיבו: "טרם החלטתי".

סקרים: גוש נתניהו נע בין 60-62 מנדטים | גנץ עוקף את סמוטריץ'

שאלה זהה נשאלו משתתפי סקר שערך סוקר 'חדשות 13' פרופ' קמיל פוקס, ובכן באחוזי ההתאמה, לאחר שצמצם את הפער מראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ראש הממשלה יאיר לפיד מתרחק ומקבל 29 אחוזי תמיכה לעומת 48 אחוזים לנתניהו, שמקבל אותו אחוז מול גנץ שמקבל 27 אחוזים בלבד.

השר לביטחון פנים? בן גביר מוקף מאבטחים הלילה בירושלים | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

על רקע אמירתו של יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' בימים האחרונים כי תיק הביטחון אינו מילה גסה במו"מ שלו מול נתניהו, נשאלו מאות משתתפי הסקר של קמיל פוקס, "האם אתה תומך במינוי בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר הביטחון"; 48 אחוזים מתנגדים לעומת 25 אחוזים שתומכים. במקרה של מינוי איתמר בן גביר לשר לביטחון פנים, מחצית מהנשאלים התנגדו לעומת 32 אחוזים שתמכו במינוי.

ו"מה הסיכוי שתלך להצביע בבחירות הקרובות" נשאלו משתתפי סקר 'חדשות 13', ו-65 אחוזים מהמשיבים ענו כי הם בטוחים שיילכו להצביע (66 אחוזים מהאוכלוסייה היהודית ו-60 אחוזים במגזר הלא-יהודי). 17 אחוזים השיבו כי יש סיכוי גדול שיצביעו, 6 אחוזים השיבו כי יש סיכוי גדול שלא יצביעו, ו-8 אחוזים בטוחים שלא ילכו להצביע.

סקר דעת קהל קמיל פוקס ערוץ 14 בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד