כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תנסו קפה שחור

המקררים ריקים: המחסור בחלב ובקוטג' יימשך וזו הסיבה

מי שערך הבוקר קניות לשבת באחת מרשתות השיווק נתקל במדפים ריקים במקררי החלב, לטענת המחלבות מדובר במחסור הקיים בעקבות תקופת החגים והייצור החסר וייקח כשבוע לחזור למלאי תקין | חלק מהרשתות יפסיקו לשווק חלב טרה בעקבות העלאת המחירים של החברה

המקררים ריקים: המחסור בחלב ובקוטג' יימשך וזו הסיבה
מוצרי חלב צילום: באדיבות המצלם

לקוחות שהגיעו היום לסופר לערוך קניות לשבת הופתעו לגלות את מקררי החלב עומדים ריקים, לשאלתם נמסר כי יש מחסור כללי בחלב. ברשתות ובמחלבות טוענים כי מחסור זה נובע מימי הייצור הקצרים שנבעו מהחגים, אשר יצאו באמצע השבוע. היות וכעת מדובר בתקופה של יציאה מהחגים, המחלבות חזרו לייצר במתכונת הרגילה ולכן עוד ייקח זמן עד שכל המוצרים יהיו במדף.

סיבה נוספת למחסור טמון בטעות של תנובה שהדפיסה בשוגג תוקף ארוך בחודש על אריזות חלב 2 ליטר שומן בכשרות בד"ץ ועדת מהדרין, (ברקוד 7290004120832). המוצר נאסף מהמדפים וכך ייתכן שנוצר מחסור בחלב.

מצטרף לכך שמחלבות טרה הפסיקו את ייצור החלב בשקיות עם המחיר המפוקח וגרמו לצרכנים לצרוך יותר משקיות תנובה או מהתחליפים, במקביל, הודיעה טרה כי תעלה את מחירי מוצרי החלב ורשתות השיווק הכריזו כי לא ישווקו את הסחורה במחיר החדש. ברשתות השיווק אומרים כי ייקח בין שבוע לעשרה ימים להתגבר על המחסור בשוק.

ממועצת החלב נמסר: "בשל סמיכות החגים השנה לסופי השבוע היה מחסור בימי ייצור הנדרשים להפוך את החלב המגיע מהרפתות למוצרי חלב - דבר המשפיע גם על אספקת המוצרים הסדירה. גם בשבוע הנוכחי היו מעט ימי ייצור, כאשר מיום שישי ועד ליום שני לא היה ייצור במחלבות בשל החיבור בין השבת והחג. המחלבות עושות מאמצים ועובדות במשמרות מתוגברות החל מצאת החג כדי להגדיל ככל שניתן את היצור והאספקה. ייתכן כי עדיין מורגשים חוסרים נקודתיים".

מחסור מוצרי חלב תקופת החגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד