כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בביתו של טראמפ

ה-FBI מצא מסמכים על תוכנית הטילים של איראן

מסמכים שנמצאו בביתו של טראמפ בפלורידה כללו מידע על תוכנית הטילים של איראן, ועבודת מודיעין על סין. אם המידע הזה יחלחל החוצה, אנשים המסייעים למאמצי המודיעין של ארה"ב עלולים להיות בסכנה ושיטות איסוף עלולות להיחשף

ה-FBI מצא מסמכים על תוכנית הטילים של איראן
אחד המקומות של הגרעין האיראני צילום: צילום מסך

תוכן המסמכים המסווגים שנמצא באחוזתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ במאר-א-לאגו כלל מידע על תוכנית הטילים של איראן ועבודת מודיעין על סין, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט' ביום שישי האחרון.

"אם המידע הזה יחלחל החוצה" אמרו מומחים לעיתון, "אנשים המסייעים למאמצי המודיעין של ארה"ב עלולים להיות בסכנה ושיטות איסוף עלולות להיחשף, ארה"ב עלולה גם לעמוד בפני נקמה מצד אויבים".

מקורות אמרו לעיתון כי המסמכים הסודיים הקשורים לאיראן ולסין היו מהרגישים ביותר שנמצאו כאשר ה-FBI פשט על הבית במאר-א-לאגו ב-8 באוגוסט. טראמפ הגיב בהצהרה ביום שישי אחר הצהריים, ותקף את ה-FBI, את משרד המשפטים ואת הארכיון הלאומי, הוא גם טען שכנראה שתלו את המסמכים שנמצאו.

"ה-FBI ומשרד המשפטים שילמו לאדם 200,000 דולר כדי לרגל אחרי, והציעו פרס של מיליון דולר כדי לנסות ולהוכיח תיק מומצא ומזויף עלי, מדליפים כעת ללא הפסקה על המסמכים לחדשות המזויפות" אמר הנשיא לשעבר. כזכור ה'וושינגטון פוסט' דיווח באוגוסט האחרון שחלק מהמסמכים שנמצאו קשורים ליכולות הגרעיניות של מדינה אחרת, אך העיתון לא דווח אם אלו היו איראן או סין.

בסך הכל, יותר מ-300 מסמכים שנלקחו מטראמפ נמצאו מסווגים. מהפשיטה ב-8 באוגוסט נלקחו כ-13,000 מסמכים, בהם 103 שהיו מסווגים ו-18 סודיים ביותר.

איראן סין הגרעין האיראני דונלד טראמפ חוקרי FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד