כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
באקדח שלוף

"ניטרלתי אותו": כך נורה ונלכד המחבל שדקר בירושלים | תיעוד דרמטי

בתיעוד יוצא דופן שמפרסמת המשטרה, נראה שוטר הסיור מנטרל את המחבל שביצע את פיגוע הדקירה אמש בירושלים | מפקד המחוז: "השוטר הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה" | לפני מספר שנים אותו שוטר סיור ניטרל מחבל בכניסה לעיר | צפו בתיעוד הדרמטי

"ניטרלתי אותו": כך נורה ונלכד המחבל שדקר בירושלים | תיעוד דרמטי
רגע ניטרול המחבל צילום: דוברות המשטרה

מצלמות הגוף של שוטר הסיור, שניטרל את המחבל אמש בירושלים, תיעדו את הרגעים הדרמטיים בהם נלכד ונורה המפגע שדקר צעיר חרדי בשכונת גבעת המבתר בירושלים. בתיעוד נראה השוטר מאתר את המחבל, רודף אחריו ומבצע לעברו ירי.

כזכור, אתמול (שבת) אחר הצהריים הגיע המחבל בן 16, תושב ענאתא החדשה לשטח ציבורי בין רחוב בר-לב לששת הימים, ודקר עובר אורח בגבו באמצעות סכין. מיד לאחר פיגוע הדקירה, המחבל נמלט מהמקום, והאדם שנדקר פונה עם סכין בגבו באורח קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים בפיקוד מפקד המחוז, הגיעו למקום בתוך זמן קצר, סגרו את זירת האירוע והחלו בגביית עדויות ואיסוף ראיות. 

פחות משעה לאחר הפיגוע במהלך הסריקות שבוצעו בעקבותיו, שוטר סיור מתחנת שלם של מחוז ירושלים זיהה את המחבל החשוד בדקירה באזור מגרשי הכדורגל בשייח׳ ג’ראח. כשהבחין המחבל בשוטר לא נענה לקריאותיו לעצור ולשכב על הארץ וניסה להימלט רגלית לתוך המגרשים, שעה שילדים ונערים משחקים במקום. השוטר חתר למגע וביצע אחריו מרדף שבמהלכו טיפס השוטר על גדר ורץ בעקבותיו עם נשק שלוף. בשלב מסוים, המחבל הסתובב לכיוון השוטר עם חפץ בידו והשוטר שחש סכנה לחייו ולסובבים אותו, ביצע ירי מדויק לעברו ונטרל את המחבל. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום וחקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. המחבל נפצע באורח קשה ופונה לקבלת וטיפול רפואי.

חרדי נפצע קשה בפיגוע דקירה בירושלים, המחבל נורה ע"י שוטר | תיעוד

בהערכת מצב שהתקיימה אמש בשטח, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן שיבח את תפקוד השוטר שנטרל את המחבל ואמר: "השוטר שנטרל את המחבל הפגין ערנות, נחישות, חתירה למגע, אומץ לב ותושייה רבה. הירי המדויק ותפקודו המקצועי- הוביל לנטרול המחבל ומנע פגיעה בחפים מפשע שהיוו בסביבתו. כך מצופה מכל שוטר במחוז ירושלים ובמשטרת ישראל. יש להמשיך ולדרוך את השוטרים לערנות מוגברת ודריכות בכל גזרות הפעילות. נמשיך לפעול נגד מחבלים וטרור באשר הם, למען ביטחון אזרחי ישראל".

זו אינה הפעם הראשונה שבה השוטר מנטרל מחבל שמבצע פיגוע בעיר ירושלים. לפני שבע שנים, התרחש בכניסה לעיר פיגוע דקירה על אוטובוס (קו 185) במהלכו מחבל דקר חייל וניסה לחטוף את נשקו. השוטר ביחד עם שוטרים נוספים ממחוז ירושלים חתרו למגע לעבר המחבל ולאחר מאבק עמו נטרלו אותו.

ניטרול מצלמות גוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד