כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בשל ירידה בביקוש

טסלה בהודעה חריגה: החברה מורידה את מחירי הרכבים

טסלה הורידה בסין את מחיר דגמי מודל 3 ומודל Y ב-9%, למרות מגמה של העלאות מחירים בתעשייה, זאת על רקע סימנים להאטה בביקוש בשוק הרכב הגדול בעולם

טסלה בהודעה חריגה: החברה מורידה את מחירי הרכבים
אילוסטרציה צילום: unsplash

על רקע סימנים להאטה בביקוש בשוק הרכב הגדול בעולם הודיעה יצרנית הרכב החשמלי מוזילה את דגמי טסלה 3 וטסלה y ב-9% למרות מגמת ההתייקרות בתעשיית הרכב.

ע"פ הדיווח ב'כלכליסט', הורדות המחירים מגיעות לאחר שבשבוע שעבר טען מנכ"ל טסלה אלון מאסק כי יש "סוג של מיתון" בסין ובאירופה, וחזה כי המיתון עשוי להימשך עד אביב 2024. בטסלה גם דיווחו כי יפספסו השנה את יעד משלוחי המכוניות שהציבו.

לפי האתר של טסלה בסין, המחיר ההתחלתי למכונית דגם מודל 3 ירד כעת ל-265,900 יואן (36,727 דולר) מ-279,900 יואן, בעוד המחיר ההתחלתי למכונית הספורט מדגם מודל Y ירד ל-288,900 יואן מ-316,900 יואן. לעומת המצב בסין, המחיר הממוצע של מכונית טסלה חדשה בארצות הברית, השוק הגדול ביותר של החברה, עולה בהתמדה מאז השנה שעברה ועמד באוגוסט על כמעט 70 אלף דולר, כך לפי חברת המחקר קלי בלו בוק.

בבנק CMBI הסיני ציינו כי הורדות המחירים של טסלה משקפות את הסיכון התחרותי הגובר אצל יצרניות המכוניות החשמליות בסין, שם לפי הערכות המכירות צפויות להאט בשנה הבאה. "הורדות המחירים מסמלות את מלחמת המחירים הפוטנציאלית שציינו כבר באוגוסט", אמר שי ג'י, אנליסט בבנק.

מהחברה מסרו בתגובה כי הם מתאימים את המחירים לעלויות. כמו כן התפוקה במפעל בשנגחאי השתפרה ושרשרת האספקה נותרה יציבה על אף ההשפעה על הכלכלה של הגבלות וסגרי הקורונה הנמשכים, כך שיש ירידה בעלויות.

 

טסלה מכונית טסלה ירידת מחירים רכב חשמלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד