ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
"תפסיקו להרוג את אנשיכם"

חשש: רוסיה מלמדת את איראן איך לדכא הפגנות

בכירים בממשל ארצות הברית אומרים כי הם מודאגים מכך שרוסיה מאמנת את איראן איך לדכא מפגינים, בעקבות ההפגנות הסוערות במדינה | דוברת הבית הלבן: "המסר שלנו לאיראן הוא מאוד ברור - תפסיקו להרוג את אנשיכם ותפסיקו לשלוח נשק לרוסיה"

חשש: רוסיה מלמדת את איראן איך לדכא הפגנות
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

בארצות הברית מביעים חשש פומבי בימים האחרונים כי רוסיה מלמדת את איראן שיטות כיצד לדכא מפגינים, בעקבות ההפגנות הסוערות של מתנגדי המשטר.

בכירים בממשל ביידן מעבירים מסרים כי הם מודאגים מהאפשרות הזאת של אימון רוסי לאיראן, שמגיע כחלק מהקרבה בין שתי המדינות בתקופה האחרונה, קרבה שהביאה אף לעברה איראנית לרוסיה במלחמה מול אוקראינה.

דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי אמר: "אנחנו רואים סימנים שרוסיה שוקלת לאמן כוחות איראניים איך לשבור מפגינים, ומתמקדים בכך שאיראן תיתן דין וחשבון על היחס שלה למפגינים".

דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר אמרה כי היא מודאגת מהאפשרות שרוסיה מייעצת לאיראן איך לדכא מחאות, וציינה כי ישנן ראיות "ברורות ופומביות" לכך שטהרן מסייעת למוסקבה במלחמה באוקראינה.

"המסר שלנו לאיראן הוא מאוד ברור - תפסיקו להרוג את אנשיכם ותפסיקו לשלוח נשק לרוסיה שנועד להרוג אוקראינים", אמרה ז'אן-פייר.

רוסיה איראן ארצות הברית הפגנות אלימות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד