ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
לפני ארדואן

גנץ עם השר הטורקי: "חיזוק משמעותי לישראל"

שר הביטחון גנץ החל את הביקור הרשמי בטורקיה, ונשא הצהרה משותפת עם שר ההגנה הטורקי חולוסי אקאר: "מודה לטורקיה על שיתוף הפעולה הביטחוני. ישנם הרבה שדות שאפשר לשתף בהם פעולה, ולמצוא פתרונות גם למחלוקות באזור שלנו"

גנץ עם השר הטורקי: "חיזוק משמעותי לישראל"
גנץ והשר הטורקי צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ החל הבוקר (חמישי) את ביקורו הרשמי בטורקיה, במסגרתו ייפגש עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, ועם שר ההגנה חולוסי אקאר. בפתח היום הניח שר הביטחון זר במוזליאום לזכרו של נשיאה הראשון של טורקיה מוסטפא כמאל אטאטורק.

בהמשך, התקבל שר הביטחון במשרד ההגנה הטורקי בקבלת פנים רשמית, וקיים דיאלוג עם שר ההגנה. בהצהרה משותפת איתו אמר גנץ: "אני מבקש להודות על ההזמנה והאירוח, שהם קדימון להתפתחויות החיוביות הצפויות ביחסי הביטחון בין שתי המדינות".

"ישנם הרבה שדות שאפשר לשתף בהם פעולה, ולמצוא פתרונות גם למחלוקות באזור שלנו, בדיוק כפי שעשינו הבוקר בישראל בהסכם המשמעותי על הגבול הימי בלבנון. ההסכם שנחתם היום משקף את היכולת של מדינות לפעול למען שגשוג כלכלי ויציבות, והוא הסכם חיוני וטוב למדינת ישראל, ללבנון ולאזור כולו", הוסיף.

"טורקיה היא חברה חשובה בנאט"ו ויש לה יחסים חשובים עם ארה"ב שהיא בעלת בריתנו הטובה ביותר. הקשרים החיוביים הנרקמים בינינו, הם חיזוק משמעותי למדינת ישראל, שבאים בנוסף לקשרים המצוינים שלנו עם יוון, קפריסין ומדינות הסכמי אברהם. אני מקווה שישראל תוכל להשתמש בקשריה הנבנים עם טורקיה, גם בכדי לסייע בגישור על קונפליקטים באזור".

עוד אמר שר הביטחון: "בשנה האחרונה, טורקיה הוכיחה את עצמה כמי שפעלה להסיר איומים על חייהם של אזרחים ישראלים. אני מבקש להודות לנשיא ארדואן ולשר ההגנה אקאר, על שיתוף הפעולה מציל החיים הזה. אני מאמין שאפשר לעשות עוד הרבה על מנת להקטין את השפעתם של גורמים המבצעים פעולות טרור מול אזרחים. אני בטוח גם שחיזוק היחסים בין המדינות יוכל להיות בעל השפעה חיובית על הזירה הפלסטינית וזירות נוספות".

לבסוף אמר שר הביטחון: "אני שמח שסיכמנו להתחיל בפעילות שוטפת של הדרגים המקצועיים בכדי לחזור בהדרגה לשגרת עבודה משותפת בהיבטי הביטחון".

 

פריצת האיראנים לסלולר של בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד