י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המאבק עולה מדרגה

המשפחות ניסו להיכנס ליישוב: "לא נוותר"

משפחות היישוב אביתר בהובלת מנהיגי המאבק יו"ר נחלה דניאלה וויס ויו"ר מועצת שומרון יוסי דגן ניסו להיכנס לפני זמן קצר ליישוב, ונחסמו עי כוחות מג"ב, זאת שנה לאחר סיום סקר הקרקעות באדמות הישוב אביתר והבטחת שר הביטחון גנץ לאכלוס המקום

 המשפחות ניסו להיכנס ליישוב: "לא נוותר"
המאבק על אביתר צילום: באדיבות המצלם

המאבק על ההתיישבות בישוב אביתר עולה מדרגה. לפני זמן קצר (חמישי) ניסו תלמידי הישיבה המיועדת להיכנס לישוב אביתר, משפחות גרעין אביתר אל הישוב במחאה על אי קיום ההסכם שנחתם מול שר הביטחון גנץ. הללו נחסמו ע"י כוחות מג"ב.

נזכיר, כי לפני שנה בדיוק הסתיים סקר הקרקעות באדמות הישוב עליו הוסכם כחלק מהתהליך לאכלוס הישוב וזאת במסגרת ההסכם עליו סוכם עם שר הביטחון גנץ שהוביל לעזיבת המתיישבים בהסכמה מהמקום. כאמור, בשביל אי קיום ההסכם נכנסו משפחות הגרעין אל הישוב.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר: "הגענו לכאן היום במלאות שנה בדיוק להשלמת סקר הקרקע אליו התחייבה הממשלה לא רק למשפחות אביתר ולא רק למועצה האזורית שומרון ולתנועת נחלה. שר הבטחון בני גנץ התחייב לרב דרוקמן ולרב לבנון למועצה אזורית שומרון ולתנועת נחלה שעם השלמת הסקר הישיבה תעלה לאביתר. היום מלאה שנה להשלמת הסקר. אנחנו לא נוותר".

"עברה שנה מאז שהממשלה הזאת התחייבה בחתימה של מזכיר הממשלה כלפי כל עם ישראל ש-53 המשפחות ירדו מכאן והמקום יישאר ולאחר שיסתיים סקר הקרקע תעלה כאן ישיבה. עם ישראל כולו מחכה למינימום של הגינות שהממשלה הזו לא נותנת לעם שלה ואנחנו באנו לכאן כדי לומר לממשלה שאנחנו לעולם לא נוותר על ארץ ישראל ואנחנו לא נוותר על להקים כאן את הישיבה. באביתר בדיוק כפי שסוכם כי מימין ומשמאל יש מינימום של הגינות, ושל יושר אנחנו אומרים לממשלה לא נוותר, כאן תקום ישיבה ואחר כך תקום באביתר התיישבות קבע יהודית ציונית גאה".

יו"ר תנועת נחלה דניאלה וייס: "אביתר תבנה בזכות ההתמדה של המשפחות. תודה לקל לא היה יום אחד שלא שמרנו על קשר עם אביתר. וכך נמשיך עד שהמקום יהפוך להיות עיר ואם בישראל".

צבי סוכות יו"ר אמונים: "אני בניתי פה את ביתי, גרנו פה וקיבלנו הבטחה מהממשלה לחזור. שכנענו את האנשים לרדת על בסיס המילה שלהם וקיבלנו יריקה בפנים כשבני גנץ לא חשב אפילו לקיים. בממשלה הקרובה אביתר תקום".

צבי אלימלך שרבף יו"ר אמונים: "שר הביטחון מפר ברגל גסה את התחייבותו שניתנה לרב דרוקמן. לרב לבנון. ליוסי דגן. דניאלה וייס וכל משפחות אביתר כבר למעלה משנה וזאת מחלק מהמדיניות שלו להקים מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון".

צבי סוכות יוסי דגן אביתר בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד