כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לא סייע לעצור את העימות

בן גביר שקל הצבת מועמד חרדי, אך וויתר: "למנוע מריבות בגוש"

ברקע העימות בימים האחרונים עם המפלגות החרדיות, יו"ר 'עוצמה יהודית' שקל לפני סגירת הרשימות להציב מועמד חרדי במקום ריאלי, אך החליט לוותר כדי למנוע עימות פנים גושי - מה שלא עזר | בשיחה עם בכיר ב'יהדות התורה' הסביר: "היה לי חשוב האחדות" • פרסום ראשון

בן גביר שקל הצבת מועמד חרדי, אך וויתר: "למנוע מריבות בגוש"
איתמר בן גביר צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יומיים לבחירות: ברקע העימות בינו לבין המפלגות החרדיות, ל'בחדרי חרדים' נודע הערב (ראשון) כי חבר הכנסת איתמר בן גביר בחן שריון מועמד חרדי ברשימתו, אך החליט לוותר כדי למנוע עימות בגוש.

במפלגת 'עוצמה יהודית' בחנו בימים שלפני הגשת הרשימות הצבת דמות חרדית ברשימה במקום השביעי מטעמם, שיוצב במקום ה-15 ברשימה 'הציונות הדתית', הנחשב ריאלי לפי הסקרים הנוכחיים. במפלגה אף גיבשו שם ויצרו עמו קשר.

ההתלבטות אם אכן להציבו הייתה עד ממש יממה לפני סגירת הרשימה, אלא שלבסוף במפלגה החליטו לוותר, לדבריהם, בין היתר כדי למנוע עימות בתוך הגוש. בן גביר סיפר על כך לאחד מבכירי יהדות התורה: "אני וויתרתי לכם כדי למנוע מריבות בגוש והיה חשוב לי האחדות, אני לא רבתי".

משה גפנימשה גפני
משה גפני, אי הצבת המועמד לא מנע עימות | צילום: יונתן סינדל, פלאש 90.

כאמור, אי הצבת המועמד לא הצליחה ולא מנעה את העימות בין בן גביר לסיעות החרדיות. עד לשבועות האחרונים היה סיכום בינו לבינם, ובעיקר עם ש"ס, על כך שלא יתקפו אחד את השני אלא ישקיעו בהגדלת הגוש. 

אך הלחץ במפלגות החרדיות בעקבות "שתיית" הקולות שלהם לרשימת 'הציונות הדתית' עשה את שלו, ובימים האחרונים העימות בתוך הגוש התלקח כשביהדות התורה תוקפים את בן גביר, והוא בתגובה מחזיר וטוען שהם ילכו לממשלה עם גנץ.

גורם ב'עוצמה יהודית' תקף בתגובה את המפלגה החרדית: "לא יכול להיות שהם יפגעו בגוש, ומה שהם עושים כרגע זה פשוט לירות בנגמ"ש פעם אחר פעם".

איתמר בן גביר עוצמה יהודית בחירות לכנסת ה-25 יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד