כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לא מגיעים לה שירי הלל"

קרב צעקות בוועדת הבחירות: "תתבייש לך"

מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס ביקשה לפתוח קלפיות נגישות נוספות בשל העומס על הקלפיות האלה, בין היתר בעקבות הקריאה של הליכוד ללכת ולהצביע בהם. נציג הליכוד התנגד: "לא מגיעים לה שירי הלל"

קרב צעקות בוועדת הבחירות: "תתבייש לך"
הצבעה בבחירות צילום: הדס פרוש, פלאש 90

קרב צעקות בוועדת הבחירות המרכזית בין נציג הליכוד למנכ"לית הועדה, בעקבות הסערה סביב הקלפיות הנגישות. כך דווח ב'כאן 11'.

במפלגת הליכוד קראו בימים האחרונים לתומכיהם ללכת להצביע בקלפיות המיועדות לנכים, ובעקבות החשש מעומס באותן קלפיות מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס ביקשה לפתוח קלפיות נגישות נוספות בשל העומס על הקלפיות האלה בתום ישיבה מיוחדת של נשיאות הועדה.

עו"ד אילן בומבך, נציג הליכוד וסגן יו"ר הוועדה, התנגד נחרצות לבקשתה, על אף שהליכוד עודדה הצבעה בקלפיות האלו. לטענת המנכ"לית, בומבך מוציא שם רע על עבודת הוועדה.

"לא מגיעים שירי הלל לאורלי עדס", אמר בומבך לכאן חדשות אחרי העימות. "היא מורגלת רק בקבלת המחמאות. אכן הדיון הגיע לטונים גבוהים וצעקות. לא באתי הנה להיות חותמת גומי. אין כאן בוועדה פרוטוקולים על הרבה דברים ויש הרבה בלאגן".

כזכור, בחמישי האחרון בליכוד פנו לוועדה בבקשה לקבוע שאנשים שמצביעים בקלפיות נגישות יוכלו לעשות זאת רק בעיר שבה הם רשומים כתושבים וטענה כי הסעיף מנוצל לרעה על ידי אנשים שמתעצלים ללכת לעיר שבה הם מתגוררים, על אף שאינם מוגבלים.

יו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, מיהר להגיב ודחה את הבקשה: "קיבלתי בהפתעה את המכתב, התבקשתי לפעול בניגוד לדין ולסעיף חוק מפורש". לאחר הסירוב, במפלגה פנו שוב לשופט עמית וביקשו שיורה על טופס שבו כל מי שמבקש להצביע בקלפי נגישה יתחייב שהוא בעל מוגבלות, אחרת הוא "עובר עבירה פלילית וצפוי לתת את הדין על כך".

ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד