כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ישליך על היחסים

החשש בממשל ביידן מבן גביר: לא נעבוד איתו

בכירים בארצות הברית טוענים כי אם בן גביר אכן ימונה לתפקיד שר, ממשל ביידן לא מתכוון לעבוד איתו. הבית הלבן: "מוקדם מדי לשער מה יהיה הרכב הקואליציה. מצפים להמשיך לעבוד עם ממשלת ישראל" 

החשש בממשל ביידן מבן גביר: לא נעבוד איתו
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשל ביידן מבהיר כי הוא אינו צפוי לעבוד עם יו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר לאחר שזה יתמנה לשר בממשלה שיקים בנימין נתניהו, כך אמרו לוואלה! שני פקידים אמריקנים בכירים.

אם הממשל האמריקני אכן יסרב לעבוד עם בן גביר זו תהיה התפתחות חסרת תקדים ביחסים בין ישראל לארה"ב שתשפיע בצורה שלילית מאוד על היחסים בין המדינות.

בן גביר הצהיר כי הוא מעוניין לכהן כשר לביטחון הפנים - תפקיד שהמחזיק בו אחראי על משטרת ישראל ועל המדיניות במקומות הקדושים בירושלים ובמיוחד בהר הבית ובמסגד אל-אקצה.

השר לביטחון פנים הוא תפקיד שהמחזיק בו מעורב בצורה אינטנסיבית בשורה של שיתופי פעולה ומגעים בין ישראל לארה"ב - גם בתחום המדיני בנוגע לירושלים, גם בתחום האזרחי בסוגיית הוויזות לארה"ב וגם בתחום שיתוף הפעולה הביטחוני.

שר החוץ האמריקני טוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן רמזו במהלך פגישותיהם עם הנשיא הרצוג בשבוע שעבר בוושינגטון כי קיימת האפשרות שממשל ביידן לא יעבוד עם בן גביר ועם גורמי ימין קיצוני אחרים שיהיו בעלי תפקידים בממשלה.

בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו כי בלינקן וסאליבן ציינו שממשל ביידן יעבוד עם הממשלה הנבחרת בישראל אבל ייתכן כי יתקשה לעבוד עם פוליטיקאים ספציפיים אותם לא ציינו בשמותיהם.

ממשל ביידן מודאג במיוחד מההתבטאויות והעמדות הגזעניות של בן גביר וחברי מפלגתו נגד פלסטינים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים ונגד ערבים אזרחי ישראל.

פקידים אמריקנים בכירים אמרו כי לא התקבלה עדיין החלטה רשמית לגבי בן גביר אך ציינו כי בדיונים שהתקיימו בנושא לפני הבחירות הכוונה היתה לא לעבוד איתו אם ימונה כשר בממשלה.

לא ברור עדיין האם ממשל ביידן ינקוט באותה מדיניות גם כלפי ח"כ בצלאל סמוטריץ' וכלפי חברים נוספים במפלגותיהם אם אלה ימונו לשרים.

דובר מטעם הבית הלבן מסר בתגובה: "שמחנו לראות אחוז הצבעה גבוה כל כך בבחירות לכנסת. מוקדם מדי לשער מה יהיה ההרכב המדויק של הקואליציה הבאה כל עוד לא הסתיימה באופן סופי ספירת כל הקולות. אנחנו מצפים להמשיך ולעבוד עם ממשלת ישראל על האינטרסים והערכים המשותפים שלנו".

איתמר בן גביר ג'ו ביידן בחירות לכנסת ה-25 תוצאות הבחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד