כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
שידור חי הערב ב'בחדרי חרדים'

היערכות להלוויית המשגיח הגר"ח וואלקין זצ"ל

בעולם הישיבות נערכים למסע הלווית המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין זצוק"ל מגדולי המשגיחים ובעלי המוסר בדורנו שנפטר לבית עולמו לפנות בוקר בבית החולים בירושלים בגיל 77. 'בחדרי חרדים' יעביר שידור חי ממסע הלוויה 

היערכות להלוויית המשגיח הגר"ח וואלקין זצ"ל
המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין זצ"ל צילום: שוקי לרר

בעולם התורה נערכים להלוויה הגדולה הערב (ראשון) שתיערך בשכונת בית וגן בירושלים. סמוך לביתו של המשגיח הגאון הצדיק רבי חיים וואלקין זצ"ל החלו ההכנות למסע הלוויה. על פי הוראת גדולי ישראל בני הישיבות מירושלים ישתתפו במסע ההלוויה, כמו כן צפויים להשתתף אלפי תלמידיו ומעריציו מכל קצוות הארץ. בנוסף להם, קבוצת תלמידים מארה"ב עושה את דרכה ארצה להשתתף במסע ההלוויה.

לצד תפקידיו בעולם הישיבות לאחר הסתלקות מייסד ונשיא שובו הגר"א פאם זצ"ל, לבקשת גדולי הדור קיבל על עצמו המשגיח לכהן כנשיא הרשת ונהג לכתת רגליו בבתי הספר לחזק את ילדי הקירוב, כמו כן עמד בנשיאות מוסדות הקירוב ורשת הכוללים של מוסדות 'כנסת ישראל' אשר מיום הקמת המוסדות עמדו המוסדות בנשיאות המשגיח. בשנותיו האחרונות אף הקים המשגיח קיבוץ הבחורים 'בית אהרן' על שם זקנו בעל ה'בית אהרן'.

כן היה בידידות עמוקה עם גדולי ישראל מכלל העדות והחוגים, גם מוסדות התורה שבנשיאות נכד ה'בבא סאלי' האדמו"ר רבי שלמה בוסו פרסמו מודעת אבל בציינם את הקשר הייחודי בין המשגיח לאדמו"ר.

המשגיח נודע כמי שהיה בקשר חוצה מגזרים עם כלל גדולי ישראל, קשר עמוק היה למשגיח עם מרן הרב שך שקירבו עד למאוד, ואף היה בקשר קרוב מאוד עם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, שאף ביקר במספר הזדמנויות בביתו של המשגיח - ובניו הגאונים צפויים אף להשתתף במסע הלווית הענק. כמו כן היה המשגיח קשור בלב ונפש עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל שהיה נוהג לקום בפני המשגיח.

קשר מיוחד היה למשגיח עם ענקי עולם החסידות, בעשי"ת האחרון אף שהיה שרוי בחולשה הגיע המשגיח לביקור מיוחד בבית האדמו"ר מסלונים כשהסביר למקורביו כי רואה הוא עונג וטעם מיוחד בספר 'דרכי נועם' של הרבי מסלונים ומהלימוד בספריו ניכרת גדלותו העצומה של הרבי ולכן הטריח עצמו בחולשתו להגיע לבקרו במעונו.

כאמור אלפים מכלל גווני הקשת צפויים להשתתף במסע ההלוויה שיצא בשעה 19:00 ממעונו ברחוב קאסוטו 7 בבית וגן להר המנוחות שם ייטמן. שידור חי יועבר כאן באתר 'בחדרי חרדים'. 

הרב חיים וואלקין הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד