י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
הסיעה בתוך המפלגה

הקרבות בליכוד נחשפים: הבכיר הוקלט מלכלך על חבריו ומאיים

בכיר הליכוד ישראל כץ הוקלט כשהוא חושף כיצד הוא מתכנן להגיע לתיק האוצר, למרות הגעתו דחיקתו בפריימריז, וגילה שהוא מנהל סיעה עצמאית בתוך המפלגה: "ביבי נותן תפקידים לשני אנשים, אלה שהוא רוצה ואלה שהוא חייב" | סביבת נתניהו: "מי שמאיים ימצא את עצמו בחוץ"

הקרבות בליכוד נחשפים: הבכיר הוקלט מלכלך על חבריו ומאיים
נתניהו וישראל כץ במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חלוקת התיקים בליכוד גורמת לתסיסה עצומה במפלגה. בהקלטות שנחשפו הערב (ראשון) נשמע בכיר במפלגה מתאר כיצד הוא מתכוון לסחוט את נתניהו על ידי הקמת סיעה עצמאית.

בהקלטות שפורסמו בחדשות 12, נשמע בכיר 'הליכוד' חבר הכנסת ישראל כץ, שר האוצר, החוץ והתחבורה לשעבר מסביר לסובביו כיצד הוא מתכנן לסחוט את תיק האוצר, שנמצא כעת על המוקד, וחושף את הסיעה הפנימית בתוך המפלגה שלא מתכוונת לעשות חיים קלים לנתניהו.

ישראל כץ בכנסת. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

"ביבי נותן תפקיד לשני סוגי אנשים – אלה שהוא רוצה ואלה שהוא חייב. אם הוא ישאיר את 'הליכוד' לסוף, גם בליכוד יש מעגל ויש סיעה ויש אנשים", נשמע אומר כץ. "היותר בטוח – זה אלה שהוא חייב. הרבה יותר קל זה לקבל תפקיד בדרך הזו".

"במובן שהוא חייב, בראייה, אז יש לי סיעה. תראי, אני חלק מסיעה. איך הוא אמר לי פעם כשרצה לקחת לי את התחבורה? 'תקים סיעה'. אמרתי: יש סיעה. הייתי אני, דודי אמסלם, דוד ביטן, ז'קי לוי ואברהם נגוסה. מיקי זוהר שיחק, בא הלך וזה. ולכן לא לקח לי את תיק התחבורה", הסביר.

מתוך שידורי ערוץ 12.

בחלק הזה של השיחה, כץ נוקב בשמות של הח"כים החברים בסיעה שהקים בתוך המפלגה: "אני היום עם דודי וביטן ומאי גולן וניסים וטורי וחנוך (מיליבצקי). הוא מתקרב מאוד, הוא מבין גם, הוא יודע לנתח. חיים כץ? הוא לא מדבר איתו. לא. גם ביטן לא מדבר עם חיים".

"אף אחד לא יכול להגיד מילה ברגע שהוא אומר תמשיך כשר אוצר. אלי כהן, תן לו את תיק התחבורה והוא ינשק לביבי את הידיים כל היום". כשבני שיחו שואלים אם נתניהו לא יעדיף חייל צייתן בתפקיד, זו תשובתו: "ראינו את החיילים שלו, עדי מדינה כל החיילים שלו. הקיף את עצמו בחיילים"

כץ גם נמצא בחזית עם בכיר אחר במפלגה, ניר ברקת. בהקלטות, הוא נותן הצצה כשהוא משווה בין הכנסים שהם ערכו: ""זה לא ברקת עם הכנס שהוא עשה בנמל שם והגיעו 1700 איש. אמרו שהזמינו 2000 ובאו 1700. מעט מאוד פעילים אגב ביניהם כן? ברקת תדרך כל עיתונאי כדי לעשות לי סכסוכים לפני הכנסת שלא יבואו הרבה אנשים. הוא ניסה לעשות חבלות, להדליק מדורות".

מתוך שידורי 'ערוץ 12'.

בנוסף האשים כ"ץ את ברקת שזייף מכתב, שבו ראשי סניפים קוראים למנות אותו לראש מטה הבחירות של הליכוד, כדי ששאר בכירי הליכוד יכעסו עליו ויחרימו את הכנס שלו. "אין מכתב כזה, יום לפני הכנס מכתב מזוייף. יצר איזו פרובוקציה, אולי אנשים לא יבואו. האיש חולה, כל היום מתעסק בי", אמר בשיחה.

בסביבת נתניהו מיהרו להגיב ושיגרו מסר ברור לעברו של כץ: "נתניהו לא מתרשם מאיומים. מי שיאיים ימצא את עצמו בחוץ ולא במשרד החוץ".

כץ: "השיחה מתובלת בהומור"

מטעם ישראל כץ נמסר ל'חדשות 12': "חבר הכנסת ישראל כ"ץ אמר בשיחה פרטית, מתובלת בהומור, שהוקלטה בניגוד לכל נורמה מתבקשת, את מחשבותיו לגבי השיקולים של רה"מ המיועד בנימין נתניהו למינוי שרים.

חבר הכנסת כ"ץ שמח שהוא עומד בשני הקריטריונים המשוערים למינוי השרים, הן מתוקף קשריו המצוינים עם נתניהו ועשייתם הממלכתית המשותפת לאורך שנים רבות, והן מתוקף מעמדו הפוליטי הבכיר בליכוד ובסיעת הליכוד בכנסת. חבר הכנסת כ"ץ סומך על שיקול דעתו של נתניהו במינוי שרי הממשלה". לשון התגובה.

ח"כ לשעבר ולעתיד ניסים ואטורי ששו שורבב למזימה, הגיב ומסר: "מעולם לא תיכננתי ולא הצטרפתי ליוזמה להקמת סיעה לעומתית בליכוד עם ישראל כץ. בפריימריס האחרונים ח"כ כץ ואנוכי כלל לא שיתפנו פעולה, בלשון המעטה, ולא התחלנו לעשות זאת אחרי הבחירות".

גם חברת הכנסת מאי גולן שהוזכרה בהקלטה, מתנערת מדברי ישראל כץ על חברותה בסיעתו ומסרה הערב: "אני כאן בכדי לסייע לנתניהו להרכיב ממשלה, לא חלק משום סיעה וזה מלבד סיעת נתניהו, רק נתניהו יקבע מי יהיה שר או שרה, הוא ורק הוא".

ישראל כץ הליכוד ניר ברקת משרד האוצר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד