כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
המחלוקת בין ראשי הגוש

בן גביר לנתניהו: בלי סיכומים - אין מה להיכנס לממשלה

על רקע הרצון של ראש הממשלה המיועד להשביע ממשלה לפני ההסכמה על נושאי הליבה, יו"ר 'עוצמה יהודית' ביקש ממנו להגיע לסיכום כתוב בנושאי מערכת המשפט והמשילות - ובלעדיהם אין לו מה להיכנס לממשלה | עוד הוא דרש: בט"פ מורחב ועוד שני תפקידי שרים

בן גביר לנתניהו: בלי סיכומים - אין מה להיכנס לממשלה
בן גביר בכניסתו לפגישה עם נתניהו צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90

סוגיית השינויים במערכת המשפט ממשיכה להיות מוקד המחלוקת בממשלה המתגבשת, ואיתמר בן גביר העביר אחר הצהריים (שני) מסר ליו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו כי ללא הסכמה מראש על השינויים שהוא מתכנן, אין לו מה להצטרף לממשלה שהאחרון יקים.

המסר של יו"ר 'עוצמה יהודית' בפגישתם, שתועדה לראשונה, מגיע לאחר שראש הממשלה המיועד הביע רצון להקים את הממשלה לפני הסכמה על קווי יסוד, מה שהוביל למחלוקת בקרב ראשי הגוש, כשחלקם דרשו להגיע להסכמות, כולל הסכמה על פסקת התגברות בקווי יסוד הממשלה.

בן גביר, שנכלל בין אלה שמתנגדים להשביע קודם ממשלה, אמר לנתניהו בלי סיכומים מראש על נושאי מערכת המשפט וסוגיית המשילות - אין לו מה להיכנס לממשלה. גורם המעורה בפרטים אומר כי הוא אמר זאת כבקשה, ולא כאולטימטום.

נתניהו ובן גביר בפגישהנתניהו ובן גביר בפגישה
נתניהו ובן גביר בפגישה, תמונה ראשונה. צילום: דוברות הליכוד.

במהלך הפגישה, שהתקיימה במצודת זאב ונערכה כשעה וחצי, הח"כ הציב את דרישתו המרכזית לתיק הביטחון פנים כולל סמכויות נרחבות. עוד הוא דרש את תיק החינוך או תחבורה ליצחק וסרלאוף, המועמד השני, ועוד תיק קטן.

"הפגישה התקיימה באווירה טובה, אנחנו בדרך להקים ממשלת ימין מלא מלא, לשמור על חיילי צה"ל, להסתכל בעיניים של כל האנשים שחלקם מפחדים להסתובב בנגב ובגליל, להחזיר להם את הבטחון, ולהחזיר להם את המשילות. יש לנו הרבה עבודה", אמר בן גביר בסיום הפגישה.

הדרישה לשינויים במערכת המשפט מגיעה בעיקר מכיוונה של יהדות התורה, כשאמש פרסם כתבנו ארי קלמן כי חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הבהירו לחברי הכנסת כי חקיקת פסקת ההתגברות תהיה תנאי לכניסה לקואליציה. כשאליהם מצטרפים גם גפני וסמוטריץ' שדורשים גם הם להציב את קווי היסוד של הממשלה, בפרט בעניין פסקת ההתגברות.

איתמר בן גביר משא ומתן קואליציוני בנימין נתניהו ביטחון פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד