כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי האיום הלוחמני

המסר המרגיע של נתניהו: "לא יהיו צעדים דרקוניים"

ראש הממשלה המיועד שוחח עם יו"ר ההסתדרות, לאחר האיום שלו נגד מינוי סמוטריץ' למשרד האוצר, הרגיע אותו והודיע לו שהוא לא מתכוון לתמוך בצעדים משמעותיים: "לא יהיה ניסיון לפגוע בעבודה המאורגנת"

המסר המרגיע של נתניהו: "לא יהיו צעדים דרקוניים"
ארנון בר דוד/בנימין נתניהו צילום: אבשלום ששוני/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

יו"ר 'הליכוד' בנימין נתניהו שוחח היום (שלישי) עם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, והרגיע אותו מפני מינוי חה"כ בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר האוצר.

ב'חדשות 12' דווח שנתניהו ניסה להרגיע אותו בשיחה טלפונית והעביר לו את המסר שהוא לא ייתן יד לצעדים הכלכליים של סמוטריץ' בנוגע לפירוק הוועדים. "לא יהיה ניסיון לפגוע בעבודה המאורגנת, הוועדים חשובים ולא יהיו צעדים דרקוניים נגדם", אמר.

השיחה מגיעה לאחר שאמש העביר בר דוד מסר לנתניהו דרך בכירים בליכוד כי מינוי של סמוטריץ' לתפקיד שר האוצר לא יעבור בשקט ."סמוטריץ' הוא סדין אדום", טוען בר-דוד בפני אותם בכירים בליכוד. "בשעה שהמשק עומד במצב לא פשוט צריך שר אוצר שמבין את התמונה הכוללת – ולא שר שמהרגע הראשון מדבר על פירוק ועדים".

בר-דוד הוסיף: "אם מגיעים באיומים, זו קריאה למלחמה. לא נהסס ונעמוד עם כל הכלים העומדים לרשותנו נגד מי שבא לפגוע בעובדים. לא מציעים לאף אחד לבדוק את גבולות הגזרה שלנו".

ההתבטאויות של בר דוד בפני אותם הבכירים הן יחסים חריגות, ולכן הלחיצו את נתניהו.  מאחורי האיומים הללו עומד ככל הנראה הסכם המסגרת החדש בשירות הציבורי שההסתדרות רוצה להעביר, לצד מהלך של העלאת שכר המינימום, כשאם סמוטריץ' ימונה יהיה להם קשה מאוד.

בנימין נתניהו הסתדרות ארנון בר דוד בצלאל סמוטריץ משרד האוצר שר האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד