כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
במשרד הבריאות מזהירים

חשש: לקראת שפעת ילדים קשה בחורף

לאחר אזהרות בארצות הברית ובבריטניה, גם משרד הבריאות הישראלי מפרסם אזהרה חריגה מפני שפעת ילדים קשה בחורף הקרוב, לצד האזהרה הקבועה מתחלואה כללית קשה. במשרד נערכו לחיסונים וקוראים לגשת לקבל את החיסון 

חשש: לקראת שפעת ילדים קשה בחורף
אילוסטרציה צילום: David Cohen/Flash90

במשרד הבריאות נערכים לעונת השפעת כמידי חורף, אלא שהשנה החשש גדל בעקבות הצטרפות קבוצת סיכון חדשה - שפעת קשה בקרב ילדים, לצד התחלואה הקבועה. כך דווח ב'ווינט'.

בישראל מזהירים מפני תחלואה החורף בקרב ילדים, זאת בעקבות אזהרה של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית, שפרסם דוח שאומר כי שיעור האשפוזים של ילדים שחלו בשפעת הוא הגבוה ביותר בעשור האחרון. 

בסך הכל, מעריכים בארה"ב, 1.6 מיליון ילדים יחלו החורף בשפעת, ומתוכם יאושפזו כ־13 אלף. גם בבריטניה פורסמו לאחרונה נתונים דומים על העלייה החריגה באשפוז ילדים חולי שפעת, ושם גם ציינו שעונת השפעת הקדימה השנה.

במשרד הבריאות הישראלים נערכו לעונת השפעת, וקוראים לציבור לגשת ולהתחסן. נרכשו אלפי חיסונים לילדים בתרסיס לאף (פלומיסט) המיועד לבני שנתיים ומעלה, ותלמידי כיתות ב', ג' ו־ד' יחוסנו בבתי הספר במנה אחת של תרסיס לאף, ושאר התלמידים יוזמנו להתחסן בקופות החולים בתרסיס לאף או בזריקה, בהתאם לזמינות החיסון בקופה.

שפעת משרד הבריאות חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד