כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ביקורת על קואליציית הימין

נשיא המכללה תקף: "המסיתים נגד רבין שותפים לשלטון"

מספר חברי כנסת קיבלו תלונות מסטודנטים במכללת 'אורנים' על כך שנשיא המוסד הביע את דעתו את הפוליטית ותקף את הקואליציה המסתמנת. המכללה בתגובה: "אלו אינן דעות פוליטיות, כי אם עובדות"

נשיא המכללה תקף: "המסיתים נגד רבין שותפים לשלטון"
סטודנטים אילוסטרציה צילום: Pixabay

נשיא מכללת אורנים, פרופסור עמית שכטר, פרסם מכתב לסטודנטים ובו תקף את הקואליציה המסתמנת, וטען שאלו שהסיתו נגד רה"מ לשעבר יצחק רבין ז"ל הם אלה שמגיעים לשלטון. כך דווח ב'כאן רשת ב'.

לכמה חברי כנסת הגיעו השבוע תלונות מצד סטודנטים במכללת אורניום על המכתב, כשהאחרונים מלינים על אופיו הפוליטי. הנשיא כתב את דעתו לגבי המפלגות החרדיות ולגבי חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.

מתןך דבריו של פרופסור שכטר על בן גביר: "אני חש כי אך סמלי הוא שבשבוע בו אנו מציינים את הרצח נבחר לכנסת ועומד להצטרף לקואליציית השלטון אחד מראשי המסיתים כנגד יצחק רבין... ברבות השנים התפרסם אותו מסית גם בכך שתמונתו של רוצח מתפללים מוסלמים חפים מפשע היתה תלויה בסלון ביתו ובשמונה הרשעות בעבירות".

על סמוטריץ כתב: "לצידו צפוי לשרת בממשלה חבר רשימתו הקורא להפיכת מדינת ישראל למדינת הלכה... הוא גם אינו מוכן שאשתו תשהה בבית חולים לצידה של אישה ערבית".

את המכתב חתם נשיא המכללה במילים: "אני מתחייב שנמשיך לקיים כאן קהילת מופת סובלנית, שוויונית ושוחרת שלום, ברוח משנתו ומעשיו של יצחק רבין. זו התחייבותנו בעוד אנחנו מציינים את הירצחו, בעוד המסיתים נגדו הופכים לשותפים לשלטון". 

ממכללת אורנים נמסר: ״במכללה לא התקבלה כל תלונה על מכתב הנשיא לקהילה לרגל יום הזיכרון הממלכתי לרצח יצחק רבין. המכתב מציין כי אך סמלי הוא הדבר שבשבוע שבו אנו מציינים את הרצח נבחר לכנסת ועומד להצטרף לקואליציית השלטון אדם שאיים על חייו של רבין, כמו גם אדם שבין היתר הביע התנגדות לכך שאשתו תשכב בבית חולים לצד אישה ערבייה ומפלגות המדירות נשים מרשימותיהן. אלו אינן דעות פוליטיות, כי אם עובדות.

בסיום המכתב הזמין נשיא המכללה את באי אורנים למשרדו על מנת לחלוק עליו או אולי לחלוק עימו את דאגותיהם. מכללת אורנים היא מוסד מכליל בו לומדים ועובדים אזרחיות ואזרחים ישראליים מכל חלקי האוכלוסייה: נשים וגברים, יהודים וערבים, ימניים שמאלניים ואנשי מרכז. שוחרי שלום".

מכללה איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד