ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בבית הנשיא

אחרי סערת ההקלטות: בן גביר השיב להרצוג

אחרי שהנשיא הביע בשיחה סגורה חשש ממינויו לתפקיד שר, חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיע בעצמו לבית הנשיא כדי להמליץ על נתניהו לראשות הממשלה אך בעיקר לענות לחשש של הנשיא: " הר הבית זה הלב של העם היהודי. אנחנו נגד גזענות. אי אפשר להגיד ליהודי אתה לא תעלה להר הבית בגלל שאתה יהודי"

אחרי סערת ההקלטות: בן גביר השיב להרצוג
הרצוג בפגישתו עם ראשי הסיעות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בבית הנשיא נמשך בשעות אלה (חמישי) שלב ההמלצות על המועמד לראשות הממשלה, שלמרות שטרם נגמר סבב המפלגות - נתניהו הגיע למספר הממליצים הנדרש.

מי שהגיע בשעה האחרונה לנשיא הם אנשי עוצמה יהודית, כשיו"ר המפלגה איתמר בן גביר בחר להגיע גם כן כדי לענות להרצוג לאחר פרסום ההקלטות, בהן השמיע חשש בפני נציגי ש"ס בכך שבן גביר יהיה חלק משולחן הממשלה.

הנשיא הרצוג לבן גביר: "אני אומר לך מה שאמרתי קודם ודיברנו על זה, שומע דאגות מהעולם זוכר שהיית כעוד לוחם על זכויות אסירים ועכשיו אתה רוצה לקחת את נושא המשילות- אולי תרצה להסביר דברים".

עוד אמר הרצוג: "הבעתי בפנייך חשש גדול. אני דמוקרט, מכבד את דעות הציבור והבעת את דאגות הציבור. אבל יש מדינה לנהל, זו מדינה יהודית ודמוקרטית שגם רואה חשיבות לזכויות האדם ויש לה חובות ליהדות התפוצות בעולם שמודאגת".

בן גביר הגיב לו: "הר הבית זה הלב של העם היהודי. ההיסטוריה שלנו מתחילה משם. אנחנו נגד גזענות. אי אפשר להגיד ליהודי אתה לא תעלה להר הבית בגלל שאתה יהודי"

יצחק הרצוג איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד