כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
יירדו לרזולציות

הקרב על הדתות: סמוטריץ' מתעקש ולא מוותר

בעקבות הודעת דרעי כי הוא ייקח את האוצר, ב'ציונות הדתית' הודיעו באופן רשמי שידרשו את המשרד לשירותי הדת - אך במפלגה טוענים שיידרשו את הדתות בכל מצב: "עולם התורה הציוני דתי לא יהיה מחוץ למשחק" | התכנון: להגיע להסכמה גם בוועדה למינוי דיינים ובבחירת הרבנים הראשיים

הקרב על הדתות: סמוטריץ' מתעקש ולא מוותר
אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הקרב על תיק הדתות מסתמן כאחד המכשולים המשמעותיים בדרך להשבעת הממשלה ובמפלגת 'הציונות הדתית' הודיעו היום (ראשון) שידרשו אותו, זאת בעקבות ההודעה של אריה דרעי שייקח את משרד האוצר.

אלא שבמפלגה טוענים שידרשו את התיק בכל מצב, קרי גם במצב שבו ייתכן ודרעי יוותר על האוצר עבור יו"ר המפלגה בצלאל סמוטריץ'. יחד עם זאת מדגישים שם, כי הם רוצים שזה ייעשה בשיתוף פעולה: "לא מתכוונים לרמוס את הציבור החרדי".

"אנחנו הולכים יד ביד עם השותפות הקואליציוניים, אבל עולם התורה הציוני דתי לא יהיה מחוץ למשחק", אומרים גורמים במפלגה ל'בחדרי חרדים'. הם עדיין לא גיבשו מועמד רשמי, אך חבר כנסת שמוזכר כמי שיכול להיות בתפקיד הוא אופיר סופר, מספר 2 ברשימה.

כך או כך, הכוונה בציונות הדתית היא שבהסכם הקואליציוני הם ירדו לשאר הרזולוציות בענייני דת, ולא רק על זהות מחזיק התיק - כמו הועדה למינוי דיינים והבחירות לרבנים הראשים, שייערכו בעוד פחות משנה, וכפי שפרסמנו, סמוטריץ' מתכוון שלפחות אחד משני הרבניים יהיה ציוני דתי.

במקביל, בן גביר הודיע כי הוא דורש כחלק מהמו"מ להתחייב בחקיקת חוק שרק יהודי שהתגייר כהלכה, יהיה זכאי לצורך חוק השבות, בתיאום עם שאר המפלגות הדתיות. בכך, הצעת החוק מבטלת את פסיקת בג"ץ המכירה בגיור הרפורמי.

בצלאל סמוטריץ' משרד הדתות ש"ס מפלגת הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד