כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"חיכינו לאחרי החגים"

כך מסבירים ב'תנובה' את ההתייקרות הצפויה

מנכ"לית חטיבת החלב של 'תנובה' מגיבה להודעה על העלייה של מגוון מוצרים בשיעור של 4.7% ואומרת: "העלאה זו לא יכולה לפצות את העלאות שאנו סופגים, יש עוד עלויות שלקחנו על עצמנו" 

כך מסבירים ב'תנובה' את ההתייקרות הצפויה
צרכניה. אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

חברת תנובה הודיעה אתמול (שני) על ייקור מוצרי החלב הלא מפוקחים ותחליפי החלב ב־4.7% בממוצע ועד 4.9% במקסימום, שייכנס לתוקף החל מ־22 בנובמבר. לאחר שרשת המזון דיווחה על כך לכל נקודות המכירה, ובין היתר מכולות ורשתות שיווק, ענת דוידוב שוחחה ברדיו 103fm עם מנכ"לית חטיבת החלב של החברה ענת גרוס־שון, אשר הגיבה לדברים.

בפתח דבריה, ביקשה גרוס־שון להסביר כי "המחיר של החלב הגולמי, שזה החלב שאנו קונים מהרפתנים שלנו, התייקר בצורה הדרגתית החל מ־2019. נכון להיום, הוא עלה ב־24 אחוז. עבור תנובה, שקונה חלב בהיקף גדול מאוד מהרפתנים שלה, כ־900 מיליון ליטר בשנה, התוספת הזאת של 24 אחוז היא תוספת של 400 מיליון שקל. אלו העלויות שספגה תנובה בתקופה הזאת - ובדגש על השנה האחרונה. אלו העלויות שאנו פוגשים עכשיו, כשמקבלים את המחירים מהמדינה וכמובן שלא יכולים לנהל משא ומתן".

בהמשך, הדגישה: "חשוב לדייק, אנו מדברים על עליית ממוצעת של 4.7%. יהיו קטגוריות שיעלו קצת פחות ובכל מקרה לא תהיה קטגוריה שתעבור את ה־4.9%. אנו סופגים את העלויות וגם ההעלאה הזאת כמובן שלא יכולה לפצות על כל התוספת של 400 מיליון השקלים שאנו סופגים. ברור לנו שחלק נכבד מהעלות הזאת, תנובה צריכה לקחת על עצמה. היום ניסינו לייצר סיטואציה שבה נעלה לציבור, שבהחלט מדבר על יוקר המחיה ואנו קשובים לו, את המחיר בצורה מידתית ומתונה מאוד. הודענו לכל הלקוחות שלנו על עדכון המחירים. אנו משוחחים עם כל הלקוחות - גדולים וקטנים אחד. נמשיך את הדיאלוג בימים הקרובים".

לסיכום, טענה מנכ"לית חטיבת החלב כי "אני חושבת ומאמינה שגם הלקוחות שלנו מכירים ויודעים את הייחודיות של ענף החלב. את עלות חומר הגלם שאגב, היא שקופה לכולם. כל מי שרוצה לדעת ולראות, זה נמצא באתר של משרד החקלאות ושל מועצת החלב. אני חושבת שהמקרה שבו מחיר חומר הגלם עולה ב־24 אחוז והחברה מחליטה להעלות רק ב־4.7%, זו בהחלט עלייה מידתית. עד היום קיבלנו החלטה לנשום עמוק ולא להעלות מחירים, רצינו לחכות עד אחרי החגים, ולכן זה המועד שבחרנו".

חברת תנובה העלאת מחירים עליית מחירים מוצרי חלב רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד