ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

אישום נגד המנהלים: חשבוניות פיקטיביות ב-41 מיליון ש"ח

כתב אישום נגד מנהלי חברות שקיזזו חשבוניות פיקטיביות בסך 41 מיליון ש"ח

אישום נגד המנהלים: חשבוניות פיקטיביות ב-41 מיליון ש"ח
הנהלת חשבונות צילום: FREEPIK

שלושה כתבי אישום הוגשו לאחרונה לבית משפט השלום כפר סבא כנגד מנהלים בחברות בענף הדלק, המואשמים בקיזוז חשבוניות פיקטיביות על סך למעלה מ-41 מיליון שקלים. החשבוניות, שהונפקו על שם עוסקים שונים, שימשו להפחתת חבות המס הכוללת של החברות שניהלו החשודים בסכום של למעלה מ-6 מיליון ₪.

על פי כתב האישום, בין השנים 2018 – 2021 קיזזו הנאשמים מוחמד סמארה, עבד אל רחים סולטנה ואדהם עירקי חשבוניות פיקטיביות במסגרת דיווחי המע"מ של חברת "אבו אלשיך לשיווק בע"מ", אשר בבעלותו של סמארה. כמו כן, קיזז עבד סולטנה חשבוניות במסגרת דיווחי המע"מ של חברת "ס. אבו אלשיך לשיווק בע"מ", לאחר שרשם את החברה על שם קרובת משפחה. החשבוניות הונפקו על שם 12 עוסקים שונים, אשר לא ביצעו או התחייבו לבצע את העסקאות המתוארות בהן.

במעשיהם המתוארים בכתב האישום רשמו הנאשמים את החשבוניות הכוזבות בספרי הנהלת החשבונות של החברות שניהלו מבלי שעשו או התחייבו לעשות את העסקאות שלגביהן הוצאו החשבוניות, זאת על מנת להפחית את מס התשומות הגלום בחשבוניות מחבות המס שלהם. הם מואשמים בכך שניכו מס תשומות בלי שהיה להם לגביו מסמך במטרה להתחמק מתשלום מס בנסיבות מחמירות וכן בכך שהכינו, ניהלו או הרשו להכין פנקסי חשבונות כוזבים.

 

עבירות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד