כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שיבח את חמאס

לאחר הפרסום: CNN ניתקה קשר עם המפיק האנטישמי

לפני מספר ימים נחשף כי מפיק ברשת CNN הכריז על עצמו בגאווה כתומך של "קבוצת היטלר" בטוויטר, תוך שהוא מתאר את אנשי חמאס כ"לוחמי חופש מוצאים את אדמתם". לאחר פניות רבות לרשת, CNN הודיעה כי הם לא עובדים איתו יותר

לאחר הפרסום: CNN ניתקה קשר עם המפיק האנטישמי
אידריס מוקטאר איברהים וההסתה צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר נחשף כי אידריס מוקטאר איברהים, מפיק ברשת CNN הכריז על עצמו בגאווה כתומך של "קבוצת היטלר" בטוויטר, תוך שהוא מתאר את אנשי חמאס כ"לוחמי חופש שרוצים את אדמתם". לאחר שאתר HonestReporting שחשף את הסיפור, אנשי האתר פנו ​​ל-CNN על היסטוריית הפוסטים שלו במדיה החברתית, ודובר הרשת הבטיח שהעניין נחקר.

עם זאת השתררה שתיקה מחרישת אוזניים במשך כמה ימים, גולשים רבים תהו האם ה-CNN רצינית בטיפול בעובד שהאדיר את היטלר והפיץ שבחים על קבוצת טרור. הגולשים התבקשו לפנות לאדת CNN ולהפציר בהם לנקוט בפעולה נגד אידריס מוקטאר איברהים.

בתוך שעות, דובר CNN הגיב באימייל עם ההצהרה הבאה: "אידריס הועסק כפרילנסר ב-CNN. לא היינו מודעים לציוצים האלה, שפורסמו לפני שהתחלנו לעבוד איתו. הודענו לו שלא נעבוד איתו יותר בעתיד".

איברהים הוא רק האחרון בסדרת עיתונאים שצוות האתר HonestReporting גילה את דעותיהם האנטי-יהודיות. במהלך שלושת החודשים האחרונים בלבד, נחשפו ארבעה עיתונאים אנטישמים אנטי-ישראלים, כולל אצל הניו יורק טיימס, ולאחר הפרסום כלי התקשורת ניתקו את הקשרים עם כמה מהם.

גיל הופמן, מנכ"ל האתר שחשף את המקרה, שיבח את CNN על כך שאין סובלנות לאנטישמיות. "אנחנו נמשיך לוודא שמי שקורא להשמדת העם היהודי לא ידווח על החדשות במדינת היהודים", אמר הופמן. "כמו הניו יורק טיימס, CNN הכירה בכך שאנטישמיות לא ראויה לפרסום".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בציוץ בטוויטר ב-13 ביולי 2014 המפיק הביע תמיכה ברוצח ההמונים היטלר. "עברתי לנבחרת גרמניה לאחר שגיליתי שמסי תומך בישראל", כתב איברהים , וסיים את הציוץ עם ההאשטאג הפוגעני "קבוצת היטלר".

איברהים גם הרעיף שבחים על חמאס, וטען כי אנשי ארגון הטרור הם "לוחמים החופש של ימינו" ש"משחררים את אדמתם". הוא טען כי לחמאס מותר להפעיל "מאבק המזוין" נגד מטרות אזרחיות ישראליות. ראוי לציין כי שעות ספורות לאחר שפרסם איברהים את הציוץ שלו ב-18 ביולי 2014, פגעה רקטה של ​​חמאס בגן ילדים ביישוב גן יבנה שבדרום.

CNN אנטישמיות בארה"ב ניו יורק טיימס היטלר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד