ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
דאגה בקהילות היהודיות

ראש ה-FBI: "יהודי ארה"ב מאוימים מכל הצדדים"

על רקע העלייה באנטישמיות בארה"ב, ראש ה-FBI אומר כי כ-63% מפשעי השנאה הדתיים מונעים משנאת יהודים. אזהרות מפשעי שנאה וטרור מקומי הועלו ל'עדיפות לאומית'

ראש ה-FBI: "יהודי ארה"ב מאוימים מכל הצדדים"
משטרת ניו יורק צילום: unsplash

מנהל ה-FBI אמר בסוף השבוע כי הקהילה היהודית בארצות הברית "נפגעת מכל עבר וזקוקה נואשות לתמיכה נוספת מהסוכנות על רקע עלייה במתקפות אנטישמיות".

בתגובה לשאלת חבר הקונגרס האמריקני ג'וש גוטהיימר על תקיפה שסוכלה לאחרונה על בתי כנסת בניו ג'רזי , ראש ה-FBI כריסטופר ריי אמר כי הסוכנות מנסה לטפל בנושא על ידי העלאת איום האנטישמיות ל"עדיפות לאומית", כך דווח האתר Times of Israel.

"אנטישמיות ואלימות שיוצאות מזה הן עובדה מתמשכת ונוכחת", אמר ריי. הוא אמר שכ-63% מפשעי השנאה נבעו מאנטישמיות, "זה מכוון לקבוצה שמהווה כ-2.4% מהאוכלוסייה האמריקאית, זו קהילה שראויה וצריכה נואשות את התמיכה שלנו כי היא סופגת מכות מכל עבר". הוא הוסיף כי גם ה-FBI פעל באופן יזום, וסיכל פשע שנאה מתוכנן נגד בית כנסת בקולורדו. כשציין את המתקפה שסוכלה בניו ג'רזי, ריי אמר שהוא "שמח שהצלחנו לבצע מעצר".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'. עומר אלקטול, מסיירוויל, ניו ג'רזי, הופיע לפני 10 ימים בבית המשפט המחוזי בניו ג'רזי כדי לעמוד לדין באשמת איום לפגוע ביהודים ובבתי כנסת. אלקטול הואשם בשימוש במדיה החברתית ב-1 בנובמבר לאחר ששלח לאדם אחר איום על תקיפת יהודים בשם "כאשר חרבות מתנגשות", כך על פי תלונה פלילית שהוגשה על ידי ה-FBI. אלקטול כתב שהוא רוצה לתקוף יהודים מטעם המדינה האיסלאמית (דאעש), ארגון רצחני שהשתלט על חלקים נרחבים של עיראק וסוריה, נכתב בתלונה. הוא הואשם גם בשליחת איום נוסף באוקטובר, ואמר לחברו שהוא רוצה להרוג יהודים כנקמה על מותם של מוסלמים.

בנוסף שני בני אדם נעצרו ביום שבת בגין איומים על הקהילה היהודית בניו יורק, כך מסרו הרשויות. האיום, שנחשף לא כלל בית כנסת ספציפי, כך מסרה המשטרה. בהודעה של המשטרה נאמר כי האדם "איים לאחרונה על בתי כנסת יהודים באזור ניו יורק".

 

משטרת ניו יורק אנטישמיות בארה"ב FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד