י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פתיחת השגרירות בתל אביב

חמאס מגנה בתוקף: "אור ירוק לבן גביר וסמוטריץ"

חמאס לא רואה בעין יפה את החלטת אזרבייג'אן לפתוח שגרירות בישראל. לדברי בכיר בארגון הטרור: המהלך של אזרבייג'אן נותן אור ירוק לאיתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' להמשיך בתוכניות שלהם לבנות את בית המקדש וליהד את ירושלים

חמאס מגנה בתוקף: "אור ירוק לבן גביר וסמוטריץ"
מגדלים בבירת אזרבייג'אן צילום: unsplash

בכיר חמאס, באסם נעים, מגנה בתוקף את החלטת אזרבייג'אן לפתוח שגרירות בישראל. נעים ציין בריאיון לרדיו 'אלקודס' שאזרבייג'אן היא הנשיאה התורנית של ארגון מדינות שיתוף הפעולה האיסלאמי, ארגון שחורת על דגלו שיוזמת השלום הערבית היא תנאי לנרמול היחסים עם ישראל ושאין לקיים יחסים עם ישראל אלא לאחר שיושג פתרון לבעייה הפלסטינית.

נעים ציין שהמהלך של אזרבייג'אן נותן אור ירוק לאיתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' להמשיך בתוכניות שלהם להשתלט על מסגד אלאקסא, לבנות את בית המקדש, ליהד את ירושלים, לספח את הגדה ולהמשיך את המצור על עזה.

כזכור, ביום שישי קיבל הפרלמנט האזרבייג'ני החלטה היסטורית על פתיחת שגרירות אזרבייג'ן בישראל, בתל-אביב. זו תהיה השגרירות הראשונה בישראל של מדינה שבה הרוב והשלטון הם שיעים.

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך על ההחלטה ואמר: "אני מברך על החלטת הפרלמנט של אזרבייג'ן לפתוח שגרירות בישראל. אזרבייג'ן היא שותפה חשובה של ישראל ובית לאחת הקהילות היהודיות הגדולות בעולם המוסלמי".

עוד אמר לפיד: "ההחלטה לפתוח שגרירות משקפת את עומק היחסים בין המדינות. מהלך זה הוא פרי מאמצי ממשלת ישראל לבנות גשרים מדיניים איתנים עם העולם המוסלמי. אני רוצה להודות לנשיא אילהאם עלייב ולברך את העם האזרי שיזכה להיות מיוצג לראשונה כעת במדינת ישראל".

המהלך מגיע אחרי 30 שנות יחסים חמים כאשר כעת אזרבייג'ן החליטה לפתוח שגרירות בישראל. ארזט נאג'ייב, חבר בקבוצת הידידות הפרלמנטרית בין שתי המדינות אמר: "ישראל היא השותפה שלנו בחשיבות אסטרטגית, מדינית, צבאית, כלכלית ותרבותית-רוחנית".

שגריר בישראל שגרירות אזרבייג'אן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד