כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חוזר להסית

לפיד מסית: "ייקחו מחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות"

בישיבת סיעת יש עתיד פצח היו"ר לפיד במתקפה נגד הממשלה המוקמת בימים אלו ותיבל זאת בהסתה בוטה כלפי החרדים: "זה מה שרציתם? בשביל זה הצבעתם ליכוד? כדי שייקחו כסף מהחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות?" | יו"ר יהדות התורה גולדקנופף: "הוסרה המסכה מפניו של לפיד"

לפיד מסית: "ייקחו מחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות"
לפיד בישיבת הסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת, התייחס היום (שני) יו"ר המפלגה יאיר לפיד למו"מ הקואליציוני ובחר להסית נגד הציבור החרדי. 

לדברי לפיד, "הממשלה החדשה עוד לא הוקמה, אבל כבר יש לה החלטות: תלמידי ישיבות יקבלו יותר כסף מחיילי צה"ל. סמוטריץ' רוצה לסגור את הכדורגל בשבת. יחוקקו חוק להפריד גברים ונשים במרחב הציבורי".

"מדינת ישראל היא מדינה יהודית, לא מדינת הלכה", הדגיש רה"מ היוצא." לא יגידו לנשים איפה מותר להן ואיפה אסור להן לעמוד. הם לא יקרעו את המדינה הזו לאלה שמשרתים בצבא ואלה שלא, אלה שעובדים ואלה שלא".

לפיד פנה אל מצביעי הליכוד ותהה: "זה מה שרציתם? בשביל זה הצבעתם ליכוד? כדי שייקחו כסף מהחיילים וייתנו לתלמידי ישיבות? אתם הולכים להיות מיעוט בממשלה הזו. מיעוט של משרתים בצבא, מיעוט של מעמד הביניים, מיעוט של אלה שמאמינים במסורת יהודית מתונה שמקבלת כל אדם בסבר פנים יפות".

דרישת 'הציונות הדתית': הכפלת תקציב הישיבות | פרסום ראשון

ב'יהדות התורה' הגיעו לסיכום במו"מ: "תקציב הישיבות יוכפל"

לפיד התייחס לסאגת החקיקה המשפטית אותה מתכננת הממשלה הנכנסת, ואמר כי "עוד לא הקימו ממשלה, כבר הודיעו שהם יעבירו את פסקת ההתגברות. ירסקו את בית המשפט. ירסקו את הדמוקרטיה הישראלית. הכול מסיבות אישיות. הכול כדי שנתניהו יוכל לבטל את המשפט שלו ודרעי יוכל לבטל את הקלון שלו".

לדבריו, "זו לא הולכת להיות ממשלה שהקיצונים יושבים בה, זו הולכת להיות ממשלה שהקיצונים שולטים בה. שליטה מלאה. יובילו אותנו להיות מדינת עולם שלישי. מסוכסכים עם האמריקאים, מסוכסכים עם עצמנו. בן גביר, יעד של המשטרה ויעד של השב"כ, יהיה אחראי על המשטרה ואחראי על השב"כ".

לפיד התייחס לביקורת כלפיו שאינו יוצא מספיק נגד הממשלה הנרקמת ואמר כי "אם מישהו שואל את עצמו איפה אנחנו נהיה – אנחנו נהיה פה בכנסת ימים ולילות, אנחנו נהיה ברחובות, אנחנו נהיה בכיכרות, נהיה על הגשרים. לא נשתוק, לא ניעלם, לא נוותר, אנחנו נלחמים על העתיד של הילדים שלנו".

לדבריו, "שנה וחצי הייתה פה ממשלה מצוינת. הביאה הישגים כבירים למדינת ישראל. הקפיצה אותנו קדימה כלכלית וביטחונית. עכשיו תקום פה ממשלה שלוקחת אותנו אחורה. עם ישראל חכם. הוא יבין מהר מאוד שממשלת הקיצונים גורמת לו נזק. אנחנו נחזור, מהר יותר ממה שכולם חושבים".

יו"ר יהדות התורה ח"כ הרב יצחק גולדקנופף בפתח ישיבת הסיעה: "הוסרה המסכה מפניו של לפיד, הוא היה מוכן לתת למנסור עבאס כל מה שיבקש, איך הוא מעז להסית נגדנו? אנחנו לא רוצים לקחת כלום מאחרים, רק מבקשים את תיקון העוול המתמשך כלפינו, רוצים להיות שווים בין שווים".

סיעת ש"ס בתגובה לדברי ההסתה של ראה"מ היוצא לפיד: "שנאתו הגדולה של לפיד למגזר החרדי והמסורתי נחשפת שוב. במשך חודשים ניסה להתחפש וסיפר כי שינה דרכיו, אך היום חזר להסית.

לפיד, רוב אזרחי ישראל אמרו בקול ברור: אנחנו גאים להיות יהודים, רוצים לחיות במדינה יהודית. בימים הקרובים נקים, בעזרת השם, ממשלה אמונית שתכבה את לפיד השנאה ותחזיר את השפיות למדינה".

ח"כ יעקב אשר מגיב ללפיד: "סיימנו לקבל מכבודו הוראות. יאיר, מדינת ישראל תישאר יהודית על אפך ועל חמתך, עם ישראל מאס בשיסוי ובקיטוב ולכן שלח אותך לספסלי האופוזיציה. וכנראה הגיע הזמן שייחשף מה עשית בצבא על חשבון חבריך שלחמו וחרפו את נפשם, צבוע שכמותך!".

 

 

יאיר לפיד יש עתיד הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד