כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תחושת מיצוי

חשש מאפקט: התובעת נגד נתניהו שוקלת להתפטר

ליאת בן ארי, התובעת הראשית במשפטו של ראש הממשלה המיועד, אומרת בשיחות סגורות כי הוא בוחנת את האפשרות לפרוש מתפקידה. הסיבה: איומים עליה ועל משפחתה שמקשים על תפקודה

חשש מאפקט: התובעת נגד נתניהו שוקלת להתפטר
חומרי חקירה בפרקליטות צילום: 90 Kobi Gideon / FLASH

המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי, המשמשת כתובעת הראשית במשפטו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שוקלת לפרוש מתפקידה. כך דווח הערב (ראשון) באתר 'גלובס'.

בשיחות סגורות ושונות אמרה עו"ד בן ארי כי נותרה בודדה במערכה בכל הקשור לביקורת כלפיה. היא טוענת כי חייה אינם פשוטים - לדוגמה, כשאחותה נפטרה האשימו אותה ברשתות החברתיות בכך שהיא המציאה שיש לה בכלל אחות.

לטענתה, יורדים לחיי בנה הקטן, עם סיפורי אלף לילה ולילה. בן ארי אף הוסיפה כי מפגינים ליד הבית שלה עם תמונות מזעזעות והתבטאויות מכוערות במיוחד. לדבריה, היא אומרת לעצמה: "די, נמאס. למה אני צריכה את זה?".

בן ארי הסבירה כי היא נשארת בינתיים למרות תחושת מיצוי, בשל "תחושת מחויבות עמוקה מדי, אולי מטמטום". היא טענה כי ייתכן שבן אדם אחר היה לוקח את הדברים והולך, אבל יש לה צוות אותו היא מנהלת ויש לה מחויבות עמוקה כלפיו, בנוסף לתפקידים האחרים שלה. 

עם זאת, היא ציינה: "בינתיים אני עוד נשארת, כמה זמן זה עוד יימשך? אני לא יודעת". גורמים רבים בצמרת הפרקליטות שותפים לדעה שאם יצליחו "לשבור" תובעת כמו ליאת בן ארי, יהיו לדבר השלכות רוחב מסוכנות ואפקט מצנן ומרתיע, כאשר אף פרקליט לא ירצה לקחת על עצמו תיקים כאלה. 

בצמרת הפרקליטות ובמשרד המשפטים חוששים מאוד מאירוע כזה, ולכן הקפידו לגבות את בן ארי ואת הצוות כולו, גם מלפני הקלעים ולעיתים רבות גם מאחוריהם, הרחק מעין הציבור.

אולם יש גם קולות שאומרים כי תובע בתיק נגד ראש ממשלה חייב להיות עם דם קר ולא להיבהל מכל מתקפה אישית. "מי שלא מסוגל להתמודד עם החום, שלא יתקרב לאש. זה אחד מהמחירים שתובע צריך לשלם בתיקים בסדר גודל כזה".

לדברי המבקרים, זה לא תיק אישי של בן ארי. יש צוות של תובעים שמופיעים בבית משפט והיא הרי לא מופיעה לדיונים אלא נוכחת פעם בכמה זמן באולם. אם היא מיצתה, לטענתם, אין כל קושי או בעיה בכך שתסיים את תפקידה.

מדוברות משרד המשפטים נמסר מטעמה של ליאת בן ארי: "ליאת בן ארי היא המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית מזה כ־3 שנים, לאחר שכיהנה כפרקליטת מחוז למעלה משבע שנים, ועומדת בראש צוות תיקי האלפים. אכן, לאחרונה הביעה בפני גורמים מחשבות על תחושת מיצוי מסיבות שונות, ולאחר 25 שנות עבודה בפרקליטות, אולם היא נשארת בתפקידה, בין היתר לאור תחושת מחויבות עמוקה כלפי הצוות בראשותו היא עומדת".

תגובת היועמ"שית ופרקליט המדינה: "היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה דוחים בתוקף את המתקפות האישיות נגד המשנה לפרקליט המדינה, ליאת בן-ארי, ונגד הפרקליטים החברים בצוותה, משרתי ציבור מסורים.

"עו״ד בן-ארי היא פרקליטה מעולה, אשר עושה את עבודתה ביושרה ובמקצועיות, בעלת עמוד שידרה איתן, וזוכה לאמון והערכה של היועצת המשפטית לממשלה ופרקליט המדינה.

"השבוע הוגשה בקשה למניעת הטרדה מאיימת נגד בן משפחתה של בן ארי. כמו כן נפתחו לאחרונה חקירות פליליות נגד אלה המטרידים עדים ומבקשים להשפיע על ברור האמת."

בנימין נתניהו ליאת בן ארי משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד