כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לראשונה בחריש

ליבון האתגרים: רבני העיר נועדו עם רב המשטרה

לראשונה נפגשו רבני העיר חריש עם רב המשטרה לשיחה פתוחה וליבון האתגרים העומדים לפתחם של תושבי העיר הדתיים והחרדים

ליבון האתגרים: רבני העיר נועדו עם רב המשטרה
המפגש בחריש צילום: דוברות המשטרה

רבני העיר חריש נפגשו עם רב המשטרה, נצ"מ הרב רמי ברכיהו לדיון וליבון נושאים הקשורים לחיי התושבים בעיר. העיר שהוקמה לפני מספר שנים, מושכת אליה תושבים רבים, גם מהציבור החרדי. במפגש נכחו מפקד המשטרה המקומית רפ"ק ענאן מנסור ומפקד תחנת עירון סנ"צ דודי רוזנטל.

המפגש, שנועד לליבון ולימוד הסוגיות הנוגעות לציבור הדתי החרדי בעיר, נערך ביוזמתו של רפ"ק שמעון לוי, ראש תחום החברה החרדית, והועלו בו נושאים הקשורים לפעילות המשטרה בכלל והצורך לשמור על מרקם החיים.

רב המשטרה סקר בפני הרבנים את עבודת המטה בחודשים האחרונים במשטרה שעיקרה הנגשת שירותי המשטרה תוך התאמתם להלכה. הרב ברכיהו הציג לנוכחים את פסיקת ההלכה המחייבת התקשרות למשטרה בשבתות ובחגים כאשר נשמע רעש חריג מדירות.

פסק ההלכה גובה ע"י גדולי הפוסקים בציבור החרדי ביניהם הגאון הרב אשר ויס, הגאון הרב יצחק זילברשטיין, הגאון הרב שלמה משה עמאר והגאון הרב שבתי לוי. הרבנים נחשפו לפתרונות ההלכתיים בדמותה של ניידת שבת המופעלת על ידי שוטרים שאינם יהודים ועוד.

בין הרבנים שהשתתפו במפגש: הרב יצחק אלגביש יצחק, הרב דוד ברנד, הרב אשר זיגדון, הרב שמואל רייסנר, הרב יוסף אלקבץ, הרב רמי אלבז, הרב שלמה קדוש, הרב גבריאל מלכי, הרב אודי הרפז, הרב רמי מזרחי, הרב, הרב משה פטגו, הרב נגה דוד, הרב שמעון טייכנר ורבנים נוספים.

רב המשטרה הרב רמי ברכיהו ציין כי "מדובר במפגשים בהם כל צד לומד את השני, וכל המטרה היא לחבר בין הקהילות השונות למשטרת ישראל, על מנת לתת מענה מדוייק ומותאם לאוכלוסייה. אין תחליף למפגשים פתוחים, רק כך הציבור יבין את תפקידה של המשטרה ויצרוך את שרותיה במידת הצורך".

חריש משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד