כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אחרי נתק ממושך

סמוטריץ' ונתניהו נפגשו: "חלה התקדמות" | הצוותים ייפגשו היום

לאחר עימותים ונתק שנמשך כמעט שבוע, ראש הממשלה המיועד נועד הלילה עם יו"ר 'הציונות הדתית' בניסיון לפתור את הקשיים בדרך להרכבת ממשלה, פגישה שארכה כשלוש שעות כשבליכוד דיווחו: "הפגישה התקיימה ברוח טובה וחלה התקדמות בכלל הנושאים" • היום הצדדים ייפגשו 

סמוטריץ' ונתניהו נפגשו: "חלה התקדמות" | הצוותים ייפגשו היום
פגישת נתניהו וסמוטריץ צילום: באדיבות המצלם

הקשיים בהשבעת הממשלה: יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נפגשו הלילה (ראשון) בניסיון לפתור את המשבר בניהם, כשהצדדים מדווחים על ההתקדמות בסוגיות המשא ומתן.

הפגישה ארכה כשלוש שעות, במסגרת סבב פגישות של נתניהו עם ראשי מפלגות הקואליציה העתידית, כשמול יו"ר 'הציונות הדתית' המו"מ הינו מורכב וקשוח. בליכוד מסרו בסיומה כי היא "התקיימה ברוח טובה וחלה התקדמות בכלל הנושאים".

במהלך היום (שני) הצדדים ייפגשו שוב, זאת לאחר נתק של כמעט שבוע בין הצדדים, לאחר משבר שכלל עימות בו הם האשימו זה את זה - כשסמוטריץ' טען שנתניהו חזר מהסכמותיו, ואילו בסביבת האחרון תקפו את הדרישות של 'הציונות הדתית'.

סמוטריץ' ונתניהו הלילה.

הפערים בין הצדדים הם בעיקר בעניין העברת סמכויות לידי סמוטריץ' בנושאי הביטחון, החינוך והדתות - שלושה תיקים שדרש, אך וויתר עליהם: אחריות המינהל האזרחי, אחריות על החינוך הדתי וחלוקה בסמכויות בנושא הדת כפי שדיווחנו ב'בחדרי חרדים' במסגרת המתווה.

סוגיה נוספת שעל הפרק היא הרוטציה במשרד האוצר, כאשר סמוטריץ' דורש שבחלק השני של הקדנציה, כשהתיק יעבור לידי יו"ר ש"ס אריה דרעי, הוא יקבל בנוסף למשרד הפנים את משרד התחבורה, ולא את משרד הבריאות. בליכוד סירבו עד אמש.

בינתיים, בליכוד חתמו כבר הסכם קואליציוני עם שותפיו לשעבר של סמוטריץ' - איתמר בן גביר ואבי מעוז, כאשר נשארו ש"ס ויהדות התורה. אם יצליחו לסגור עם שתיהן וגם עם 'הציונות הדתית', הדרך להשבעת הממשלה בשבוע הבא סלולה - לאחר שינויי החקיקה.

בצלאל סמוטריץ ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכם קואליציוני משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד